Aryagroup
Aryagroup

محل سكونت در زمان تحصيل در استراليا

وقتي حرف از مهاجرت تحصيلي مي شود يكي از مهمترين گزينه هايي كه هر دانشجوي بين المللي بعد از پذيرش با آن مواجه است محل سكونت مي باشد چرا كه دانشجو بايد بتواند مكاني را بيابد كه ويژگي‌هاي مهمي مثل نزديكي به محل دانشگاه ،امنيت،و مناسب بودن قيمت اجاره بها را داشته باشد تا در يك كشور غريبه با مبالغ زياد محل هاي اقامت دچار درماندگي نشود براي همين تصميم گرفتيم شما را با انواع مكان هاي اقامت دانشجويي در استراليا آشنا كنيم تا بتوانيد انتخاب خوبي داشته باشيد.

بهترين محل‌هاي سكونت در استراليا در حين تحصيل

 homestay

يكي از بهترين گزينه ها براي اولين روزهاي اقامت انتخاب محل اسكان به وسيله دانشگاه است تا مكان مناسبي را مستقيماً به شما معرفي كند. اين مكان منزل خانواده اي شهروند استراليا و يا داراي اقامت دائم در اين كشور است كه مورد تاييد دانشگاه و تاييد مراجع گزينش ها و صلاحيت هاي مختلف است، تا به اين ترتيب هم مكان اقامت مورد تاييد را بيابيد و هم با فرهنگ ،ارتباط ها و حتي خيابان ها از طريق خانواده هاي مورد نظر آشنا شويد. خانواده اي كه در فرودگاه به استقبالتان مي آيد،و در روزهاي اول با شما در مسير مدرسه يا دانشگاه همراه هستند.ضمن اينكه شما مي توانيد به دانشگاه ها نكاتي كه در مورد هوم استي مايليد را اطلاع بدهيد مثلا اينكه حتماً غذا حلال باشد به اين ترتيب شما صاحب محل اقامتي شده‌ايد با غذاي كامل در هر سه وعده .

يك خانه كامل با آب ،برق ،اينترنت كه اتاقي از آن متعلق به شماست و از اين طريق با فرهنگ قوانين و آداب و رسوم مردم محل اقامت خود آشنايي بيشتري پيدا خواهيد كرد.

شما در هوم استي مي توانيد كوتاه مدت يا بلند مدت بمانيد براي يافتن آن به دو نشاني ايننرنتي مراجعه بفرماييد.

www.homestaynetwork.org  و www.homestay.com

هوم استي با وجود داشتن امكانات مختلف قيمتهاي بسيار مناسب تري نسبت به مكان هاي ديگر اقامتي دارند كه شما مي توانيد طبق انتخاب اتاق و غذا و وسايل رفاهي، آنها را با هزينه اي متغير بين ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار انتخاب نماييد .ضمن اينكه شما با خانواده در ارتباط خواهيد بود كه آموزگاران خوبي براي قوانين و فرهنگ و پيچ و خم هاي زندگي در استراليا هستند.

 

Residential college

دومين مكان اقامت براي دانشجويان بين المللي Residential college اپارتمان‌هايي ست كه در ساختمان خود دانشگاه بوده يا در نزديكترين مكان به دانشگاه هستند براي رزرو آنها ۴ سايت وجود دارد.

شما در اين مكان هاي اقامت ميتوانيد به راحتي از امكانات دانشگاه برخوردار شويد مثل اينترنت، كتابخانه و... همچنين زحمت رفت و آمد و هزينه آن را نداشته باشيد. مي توانيد پياده برويد يا از حمل و نقل عمومي استفاده كنيد.

اتاق تميزي كه هر هفته نظافت مي‌شود را در اختيار داشته باشيد با وعده هاي غذايي حاضر و آماده .
معمولاً چنين اقامتگاه هايي با احتساب مبالغ آب ،برق و غذا در هفته بين ۲۵۰ تا ۸۰۰ دلار است .فقط بايد بدانيد كه در مدت زندگي در اين آپارتمان ها ممكن است ميزان هزينه هايي مثل اينترنت وغذا براي شما زياد باشد يا اگر اجتماعاتي در محيط‌هاي خوابگاهي بود نتوانيد در آنها عضو شويد.

Managed Student Apartment s

اگر مايليد در مكان هايي باشيد كه فقط دانشجويان در انجا باشند با مراجعه به ۴ سايت

آپارتمان هاي به شما نشان داده مي‌شود كه فقط و فقط براي اقامت دانشجويان آماده شده و در هر مجتمع آن بين ۱۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو زندگي مي كنند.اتاق ها يك نفره يا دو نفره هستند اما كليه امكانات همانند دستشويي، حمام و آشپزخانه مشترك است. اين آپارتمان ها از همه شرايط براي يك زندگي دانشجويي برخوردارند.

اتاق با تخت، كمد و ميز و صندلي

مكانهاي مطالعه

فضاي بزرگ و مناسب براي شستشوي لباس ها

گردهمايي و دورهمي هاي اجتماعي

حفاظت شبانه روزي توسط مسئولين و پاسخ دادن به نيازهاي دانشجو

مكان هاي تفريحي مثل باشگاه، سينما وكافه

آب ،برق ،گاز، اينترنت

و هزينه مناسب بين ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هفته
تنها مشكلاتي كه شما ميتوانيد بااين مكان داشته باشيد حريم خصوصي در آشپزخانه‌، هال و استفاده از سرويس‌هاي بهداشتي است كه اشتراكي هستند يا اين كه با روحيات هم اتاقي خود سازگاري نداشته باشيد.

 

Private Rental

اگر به حد كافي احساس استقلال مي كنيد و مايليد زودتر از آنچه امكان دارد با فرهنگ و روابط در استراليا آشنا شويد مي توانيد خانه اجاره كنيد يا به تنهايي يا با كسي كه بتواند در هزينه ها شما را ياري نمايد. پس به چهار سايت زير مراجعه فرماييد.

 

البته در اين آپارتمان ها بايد وسايل مورد نياز زندگي را داشته باشيد مبلغي به عنوان رهن و اجاره بپردازيد و پرداخت همه قبوض بر عهده خودتان است .اين مكان هاي سكونت نسبت به سه مكان قبلي گران تر ميشود، هزينه اين آپارتمان ها بنا به مبله بودن و نبودن، شيك بودن يا معمولي و عادي بودن بين ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار است ضمن اينكه هزينه غذا و بقيه موارد بر عهده خود دانشجو است و با صاحبخانه در ارتباط مستقيم هستيد.در اين نوع از اقامت كاملاً بايد روي پاي خود بايستيد و بايدبه فكر غذا، پرداخت قبضها و  رهن و اجاره باشيد اما بر اساس هزينه اي كه داريد مي توانيد هر جا كه مايليد و دوست داريد،از حومه تا مركز شهر آپارتمان اجاره كنيد.

حريم شخصي داشته باشيد و سبك زندگي خودتان را انتخاب كنيد، اما ارتباط با آژانس هاي املاك و انتخاب شريك مناسب براي زندگي دانشجويي از جمله سختي هاي اين نوع زندگي است .

 

Halls of Residence

 اين نوع سكونتگاه ها اقامتگاه هايي متعلق به موسسه هاي مختلفي اند كه در محوطه دانشگاه يا نزديك به آن احداث شده‌اند با اتاق خواب هاي اختصاصي با آشپزخانه و سرويس بهداشتي مشترك يا حتي آشپزخانه و سرويس بهداشتي خصوصي. و با هزينه اي بين ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه .مي توان گفت  همه دانشگاه ها چنين اقامتگاه هايي را به دانشجويي بين المللي ارائه مي دهند.

مزيت ها

اين موسسات امكانات رفاهي مثل استخر باشگاه و سينما براي دانشجويان دارند. اين مكان ها نزديك به دانشگاه يا در خود آن بوده و راحت و تميز و تحت كنترل هستند. نزديكي به ساير دانشجويان و حضور در گردهمايي ها جمع هاي هنري و ارتباط صميمي بيشتر با دانشجويان بومي و غير بومي از مزيت هاي ديگر اين اقامتگاه هاست.

مشكلات

كمتر بودن حريم خصوصي

هزينه بالاتر (چرا كه ممكن است حتي خدمات نظافتي داده نشود)

تهيه غذا،بر عهده دانشجو است
نداشتن آزادي در رفت و آمد ها

نكته آخر

با دقت شرايط انتخاب انواع اقامتگاه هاي دانشجويي را بخوانيد و بدانيد،تا دچار سرگرداني و نگراني نشويد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۹:۲۷ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی