Aryagroup
Aryagroup

مهاجرت تحصيلي شامل چه هزينه هايي ميشود.همه به خوبي مي دانيم مهاجرت و رفتن از كشوري به كشور ديگر بدون هزينه نيست و ممكن است ما بدون داشتن آگاهي لازم در مورد مسائل مالي و فقط با توجه به شنيده هاي بي پايه از رفتن صرف نظر كرده يا بي اساس به مهاجرت ترغيب شويم، گاهي پيش مي آيد افراد آنقدر اغراق آميز صحبت مي كنند و هزينه هاي بالا را مطرح مي‌كنند كه فردي با توان مالي مناسب هم جرات قدم برداشتن در اين راه را ندارد. حالا اگر مايل باشيد براي شما اطلاعاتي كامل در مورد هزينه ها را بيان مي كنيم ضمن اينكه هزينه هاي تحصيل در هر كشوري و در هر رشته اي با كشور ديگر و رشته ديگر متفاوت است.
اين هزينه ها شامل موارد اين چنيني هستند:
• برگرداندن زبان مدارك تحصيلي به زبان كشوري كه در آن قصد تحصيل داريد.
• آزمون ورودي زبان اصلي كشور محل تحصيل
• هزينه رشته تحصيلي در دانشگاه
• اسكان
• مخارج زندگي در كشور مورد مهاجرت
• بيمه فرد دانشجو
• مخارج حين سفر اياب و ذهاب و روزمرگي اثبات توان مالي
• هزينه فرم تقاضا در دانشگاه
• هزينه فرم تقاضا در سفارت

برگرداندن زبان مدارك به زبان كشور مورد مهاجرت
دقت در اين نكته حائز اهميت است كه مدارك شما كاملاً درست و خوانا به زبان كشور مقصد ترجمه شده باشد و اين ترجمه به روز و مورد تاييد دانشگاه و سفارت قرار گيرد.

آزمون زبان
مهمترين توصيه به هر مهاجرت كننده‌اي تسلط به زبان معتبر است اگر شما مدرك زبان مناسبي در هنگام تقاضا براي دانشگاه مورد نظر و ويزا نداشته باشيد همانند زبان آيلتس آكادميك و تافل، پذيرش انجام نمي شود كه همين سنجش هزينه بردار است. البته با توجه به اينكه شما كدام آزمون را انتخاب مي كنيد هزينه ها متفاوت است حتي pte و دولينگو كه در ايران برگزار نمي‌شود و بايد براي گذراندن آزمونش به كشور ديگر رفت هزينه خاص خود را دارد و بايد بدانيد مبالغ قابل پرداخت براي يادگيري اين سطح از زبان و كسب مدارك هم اهميت خود را دارد.
فرم تقاضا به دانشگاه
اگر شما اطلاعات كافي در زمينه مهاجرت داشته باشيد حتماً ميدانيد بعضي از دانشگاه ها براي بررسي مدارك شما يا هر متقاضي ديگري مبالغي را در نظر گرفته اند كه در صورت قبول يا حتي وارد شدن آن مبلغ ديگر عودت نمي شود.

بيمه دانشجويي
شما نميتوانيد دانشجوي دانشگاه هاي كشوري مثل كانادا باشيد و بيمه دانشجوي نداشته باشيد هرچند زمان و طول دوره تحصيلي شما طولاني باشد. جالب است بدانيد در دانشگاه هاي كانادا بيمه كردن دانشجو بر عهده خود دانشگاه و پرداخت هزينه به طور مستقيم از سوي دانشجو صورت مي گيرد.

شهريه رشته تحصيلي در دانشگاه
بر اين مبنا كه در چه رشته اي تحصيل ميكنيد و در چه مقطعي هستيد دانشگاه و كشور محل تحصيل تان كجاست بايد ميزان هزينه متفاوتي را به عنوان شهريه بپردازيد كه به غير از مبلغ ثابت هر رشته هزينه كتاب ها و امور اداري هم به آن اضافه مي شود. شما مي توانيد با تحقيق از دانشگاه مورد نظر اطلاعات لازم را در مورد هزينه هاي به روز به دست آوريد.

هزينه اسكان

هزينه اسكان براي دانشجو كه در خوابگاه دانشگاه يا در آپارتمان هاي ديگر و چه در هر مكاني بخواهد ساكن شود جزء مهمترين بخش مهاجرت است كه قبل از رفتن بايد ميزان و مقدار مبلغ اجاره را بداند آن را تامين كرده و مكان مورد نظر را رزرو كند. اين هزينه به علاوه مخارج روزانه مثل تغذيه و احتياجات اوليه مانند آب ،برق، گاز برعهده دانشجويي مهاجر است.

مخارج زندگي در كشور مورد مهاجرت هزينه

هنگام مهاجرت اطلاع داشتن از ليست هزينه مخارج روزانه حتي به صورت حدودي مي تواند كمك حال خوبي براي برنامه ريزي هاي مالي شما باشد، اين كه با اطلاعات كافي بدانيد چه نوع غذا پوشاك وسايل حمل و نقل عمومي يا خصوصي مي‌تواند با توان مالي شما مطابقت داشته باشد كه در اين ليست آب برق گاز، اينترنت و تلفن جايگاه ويژه خود را دارد و در صورتي كه درايت لازم به خرج نداده و بدون دقت براي بهره برداري از لحظات تفريحي هزينه هاي تعطيلات و مكان هاي اين چنيني را مديريت نكنيد با مشكلات مالي مواجه خواهيد شد

فرم تقاضا در سفارت
زماني كه فرم تقاضاي خود را به سفارت ارسال ميكنيد از سوي سفارت براي بررسي پرونده هاي شما مبلغي گرفته ميشود كه اين مبلغ ممكن است سال به سال تغيير كند و اين هزينه فقط شامل بررسي پرونده هاي مهاجر تحصيلي نيست بلكه بنا به نوع تشخيص سفارت، آزمايشات پزشكي سلامت و انگشت نگاري هم باشد و به اين دليل كه در ايران انگشت نگاري براي دادن ويزا بعضي از كشورها انجام نمي شود بايد شما به كشورهاي همسايه سفر كنيد تا در آنجا اين كار به نتيجه برسد كه هزينه بر است.

توان مالي
مهاجر تحصيلي بايد از لحاظ سطح مالي در حدي باشد كه با ارائه مدارك لازم بانكي ، دانشگاه و سفارت را قانع كند كه مي تواند هزينه هاي تحصيل خود را در مدت زمان لازم بپردازد و اين ميزان در حسابش باشد يا ان كسي كه شما را حمايت مالي مي‌كند، توان پرداخت را تا پايان دوره تحصيل دارد.

نكات مهم
نكته ي اول، هميشه مهاجرت به معناي رسيدن به ‌جايي آرماني نيست و در بسياري از موارد با زحمت بسيار همراه است ممكن است شما در ايران از نظر مكان غذا، امكانات رفاهي بهتري داشته باشيد.

نكته ي دوم، به اميد كار پيدا كردن نمي‌توانيد به دنبال ويزاي مهاجرتي تحصيلي برويد چرا كه ممكن است دستمزد شما مبلغي كم باشد ضمن اينكه بايد بدانيد كار پيدا كردن و كسب درامد حتي اگر محقق شود مربوط به زماني است كه شما مهاجرت را انجام داده ايد و تا قبل از آن بايد به اندازه كافي پول داشته باشيد تا مورد قبول سفارت و دانشگاه باشيد.
نكته سوم؛ سال به سال ممكن است افزايش ميزان شهريه دانشگاه وجود داشته باشد براي اين موضوع هم بايد از لحاظ مالي برنامه ريزي كنيد.

نكته پنجم؛ اگر پول بيشتري را به ارز تبديل كنيد و آن را در حساب خود نگهداري كنيد برگ برنده داريد چرا كه ممكن است نرخ عرض تغيير كرده و دچار مشكل شويد.

نكته ششم؛ اگر در كشور مورد تحصيل خود كارت اعتباري دريافت كرديد بسيار مراقب باشيد و به اعتبار خود به چشم حساب پس انداز نگاه نكنيد و از ان براي موارد روزمره و غير لازم استفاده نكنيد.هر چند اين كار بسيار وسوسه برانگيز است اما به همان اندازه دردسرآفرين نيز هست.
نكته هفتم؛ اگر دانشگاه محل تحصيل براي دانشجويان بين المللي تخفيف هايي در نظر گرفته باشند،بايد براي دريافت كارت تخفيف خود و استفاده از آن اقدام كنيد.

نكته هشتم، شايد تحصيل در كشوري ديگر با سختي هايي همراه باشد،اما اين سختي ها ارزش تجربه اندوزي و تحصيل در يك دانشگاه معتبر را دارد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۹:۵۱ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی