Aryagroup
Aryagroup

پيامدهاي همه گيري ويروس كوويد 19 در مدارس كانادا

 

مهاجرت به كانادا و زندگي در اين كشور و تحصيل فرزندان در مقاطع پيش از دانشگاه ، چالش بررسي سيستم آموزشي مقصد را پيش روي شما قرار مي دهد خواندن اين مطلب به شما كمك مي كند تا با دغدغه هاي سيستم آموزشي اين كشور بيشتر آشنا شويد.

مدارس كانادا نيز همچون ساير مدارس با همه گيري ويروس كوويد 19 در 18 ماه گذشته با پيامدهايي روبرو شده وابداعات و خلاقيت هايي نيز در اين مدت اجرا كرده اند كه اميد است در آينده نيز ادامه يابند.

 طبق "نظر سنجي سالانه ي مدارس انتاريو" در سال گذشته، بين 1173 مدرسه ي ابتدايي و دبيرستان (Elementary and Secondary Schools) در سر تا سر انتاريو، مديران اين مدارس ابتدا در پاييز سال 2020 و سپس گروه كوچك تري در بهار 2021 معلوم شد كه سه چهارم از مديراني كه در نظر سنجي دوم شركت داشتند، در كنار اضطراب، كمبود ها و نابرابري هايي كه به دليل پاندمي تشديد شده اند تمايل به تغييرات و نو آوري هايي كه در اين دوران شكل گرفته است دارند و معتقدند كه حركت مثبتي نيز دراين دوران رخ داده است و اميدوارند كه پس از دوران كرونا نيز ادامه داشته باشد.

 

تغييرات و نو آوري هاي مثبت:

 

  • افزايش ميزان مشاركت خانواده ها و كاركنان با برگزاري جلسات اوليا و مربيان و جلسات مشاوره آنلاين و همچنين ثبت ورود راحت تر و كاربردي تر كاركنان مدرسه .

 

  • تسهيل و تسريع امور مشاركتي و پيشرفت هاي تخصصي  از طريق اينترنت به صورت مجازي . براي مثال، تدريس خصوصي دانش آموزان يك دبيرستان براي دانش آموزان ابتدايي كه توانستند به ساعات خدمات اجتماعي خود (Community Service) بيفزايند و يا بررسي توضيحات متخصصين حوزه هاي مختلف توسط  معلمان برخي از مدارس و ارائه راهنمايي هاي لازم و كاربردي در زمان اجراي فعاليت هاي مربوط .

 

  • رفتن به "اردوهاي علمي" دانش آموزان بدون محدوديت هاي جغرافيايي . دعوت از افراد و موسسات تخصصي براي پرزنتيشن هاي مجازي توسط معلمان . مانند لابراتوار هاي مجازي Science North ، اردوهاي علمي مجازي به مكان هايي غير قابل درسترس به صورت طبيعي ، مانند موزه ي سلطنتي انتاريو و آكواريوم Ripley كانادا.

 

 

  • كاهش اضطراب و مشكلات رفتاري با استفاده از جداول زماني متفاوت براي تشكيل گروه هاي دانش آموزي كوچك تر، هم گروه شدن دانش آموزان با گروه هاي مختلفي از هم كلاسي هاي خود و برنامه ريزي تعطيلي هاي مكرر و زمان ورود و خروج متفاوت ، برقراري ارتباطات عميق تر با گروه كوچك تراز هم كلاسي ها.

 

  • افزايش فعاليت هاي بدني شد براي دانش آموزاني كه به صورت حضوري در كلاس ها شركت كردند و افزايش ارتباط آن ها با جامعه به دليل حضور در  خارج از خانه .

 

 

 

آنچه موثر نبود

 

برخي از چالش ها در ادامه ي سال تحصيلي تشديد شد، از جمله:

  • كاهشي 33 درصدي اضطراب بين مديراني كه در بهار، معتقد بودند تنها 28 درصد از استرس آن ها در محل كار قابل كنترل و مديريت بوده است.
  • افزايش نياز به حمايت هاي آموزشي و سلامت روان در شرايط كمبود نيرو و منابع انساني از جمله نيروهاي خدمات اجتماعي، روان شناسان مدارس، مشاوران كودك و نوجوان، خدمات تحصيلي استثنائي، دستياران آموزشي و پاتولوژيست هاي زبان و تكلم .
  • رضايت 64 درصدي مديران مدارس در پاييز، باموثر بودن روش ها براي حفظ ارتباط خود با دانش آموزان و كاهش 50 درصدي اين ميزان در بهار.
  • مواجه با مشكلات جدي و عدم اطمينان بسياري از مدارس از اينكه همه ي دانش آموزان به اينترنت و تكنولوژي لازم دسترسي دارند.
  • فقدان ارتباط موثر بين وزير آموزش و مدارس، و عدم آگاهي به موقع از اعلاميه هاي در خصوص سيستم آموزشي براي آماده شدن براي تغييرات و همزمان بودن دريافت اين اطلاع رساني ها براي آموزش و پرورش با بقيه ي جامعه ، مشكلاتي را ايجاد كرده است.

 

 

چگونه مي توان بهتر كار كرد

سال تحصيلي 2021 – 2022 فرصت مناسبي است براي بررسي 18 ماه گذشته و پاسخ مناسب دادن به چالش هايي كه مدارس با آن ها روبرو بوده اند .

پيشنهاداتي كه مديران براي سال تحصيلي آينده داده :

  • هماهنگي نياز هاي جامعه ي آموزشي با تصميمات در سطح استاني با ايجاد فضاي مشاوره اي بين وزير آموزش و هيئت مشاوراني متشكل از كاركنان ، معلمان، بخش اداري، دانش آموزان، متخصصان بهداشت رواني و فيزيكي و ساير افراد مرتبط با مدارس .
  • اطلاع رساني به موقع در مورد اعلاميه هاي مربوط به تغييرات آموزشي توسط وزير آموزش به مديران و سرعت بخشيدن به آماده سازي كاركنان، دانش آموزان و خانواده ها توسط مديران .
  • در نظر گرفتن بودجه براي تامين منابع انساني مناسب براي پاسخگويي به نيازهاي فزاينده ي حمايت هاي آموزشي و بهداشت روان
  • اختصاص دادن بودجه براي كاركنان بخش IT به منظور آموزش دادن به معلمان براي رفع مشكلاتشان در در حين آموزش آنلاين تا دسترسي به تكنولوژي فراتر از "ابزار" فراهم شود .

براي خواندن اصل اين گزارش مي توانيد به https://peopleforeducation.ca/school-principals-report-what-worked-and-what-didnt-work-during-covid-19/ مراجعه نماييد.

 

منبع: آريا گروپ

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۴:۲۴ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی