Aryagroup
Aryagroup

در دوره تحصيلي در كانادا چگونه محل اقامت بيابيم؟

شايد از خود بپرسيد اولين و بهترين كاري كه پس از دريافت پذيرش كانادا بايد انجام داد چيست؟

در پاسخ مي توان گفت بهترين كار بررسي گزينه‌هاي محل اقامت است تا با در نظر گرفتن اولويت‌ها و امكانات خود انتخاب عالي را انجام داد به گونه اي كه با دانشگاه فاصله اي نداشته و با توان مالي تان هماهنگ باشد، همچنين پاسخگوي نيازهاي روحي و رواني شما باشد .حالا اگر موافق هستيد مايليم انواع اقامتگاه هاي دانشجويي در كانادا را معرفي كنيم كه در ميان اقسام مختلف دوگونه جزء اصلي ترين هاست.

اگر دانشجوي سال اول هستيد بهترين گزينه On -campus است يعني اقامتگاه هاي تك اتاق مستقل يا اتاق مشترك با سايرين، در داخل يا نزديك دانشگاه، تا به آساني به محل تحصيل خود رفت و آمد كنيد و سردرگم مسير ها و خيابان ها براي رسيدن به دانشگاه نشويد و دوستان دانشجوي ديگري هم پيدا كنيد. راهنماي كامل در اين زمينه اين است كه اتاق‌هاي مشترك هزينه كمتري دارد و در بعضي از دانشگاه ها هزينه غذا همراه با اجاره خانه است تا ذهن دانشجو از دغدغه تهيه غذا آسوده باشد. در اغلب موارد اتاق ها مجهز به وسايل مورد نياز همانند، طبقه هايي براي قرار دادن وسايل،تخت، بخاري، ميز و صندلي يا نيمكت است. اين را هم بدانيد كه on campus به خوابگاه و(Town house)  آپارتمان ها دسته بندي مي شوند كه خوابگاه ها به طور مستقيم توسط دانشگاه مديريت شده و مجموعه هاي وسيعي هستند اما در Town house يا سوئيت هاي دانشجويي كه معمولاً براي دانشجويان سال سوم و چهارم رزرو ميشود هر دانشجو يك اتاق مستقل براي خود دارد اما نشيمن و آشپزخانه بين همه مشترك است و طرفداران زيادي دارد كه اگر انتخاب شما Town house يا همان سوئيت هاي دانشجويي است بايد بلافاصله بعد از دريافت اقامت براي رزرو آنها اقدام فرماييد.

محسنات اقامت در on Campus

دسترسي آسان به دانشگاه و كلاس ها

بهره برداري راحت از مكانهاي مورد نياز دانشگاه همانند كتابخانه باشگاه آزمايشگاه و حضور در كنار دانشجويان سراسر دنيا، هزينه مناسب براي غذا،اجاره بها، حامل هاي انرژي و اطمينان از حمايت كامل تمامي روزهاي هفته.

Off-campus

اگر موفق به اجاره كردن اقامتگاه هاي دانشجويي در on-campus نشديد كافي است به اداره مربوط در دانشگاه خودتان مراجعه كنيد تا آنها آپارتمان هاي معرفي شده در خارج از دانشگاه را به شما نشاني بدهند البته دانشگاه در قبال آن ها ضمانتي ندارند و معمولاً تخت و كمد نداشته و مبله نيستند و مالكا نشان مي توانند مقررات خاص خود را ارائه دهند. پس هنگام عقد قرارداد به نكات قيد شده در برگه دقت كنيد و با مطالعه كامل امضا نماييد.اين اقامتگاه ها معمولاً يك ماهه اجاره مي شود و اجاره بها را به صورت پيش پرداخت بايد به صاحبخانه بدهيد.

مزيتهاي زندگي در اقامتگاه‌هاي off campus

  • انتخاب مكان به دلخواه شماست
  • گزينش آپارتمان هاي ساده تر و ارزانتر و پس‌انداز در پول
  • رفت و آمد و زندگي آزادانه
  • راحتي در انتخاب هم اتاقي
  • مستقل شدن سريعتر و عادت كردن به زندگي بيرون از چارچوب هاي دانشگاه

 

معرفي انواع off campus

  • homy stay
  • dormitory خوابگاه
  • private renting اجاره شخصي

 

در تعريف homy stay آمده وقتي شما اتاق يا بخشي از خانه اي را اجاره مي كنيد كه در آن خانواده هست و آن خانواده در مدت تحصيل شما را مي پذيرد، به ان home stay مي گويند كه از بهترين انواع اجاره مكان براي دانشجويان از سراسر دنياست. دانشگاه معمولاً با اين خانواده ها قرارداد دارد و اين اقامت مزيت هايي به همراه داشته مانند اينكه ،در اثر ارتباط با اعضاي مختلف خانواده زبان انگليسي دانشجو تقويت مي شود و با اصطلاحات متداول آشناتر مي گردد، به راحتي مي تواند در مورد كوچه ها وخيابان ها و سبك زندگي سوال بپرسد و با فرهنگ مردم ارتباط و آشنايي عميق تري پيدا كند. حتي در فعاليت‌ها و جمع‌هاي خانوادگي شركت كند. گفتن اين نكته خالي از لطف نيست كه معمولاً دانشگاه يا مدرسه مي تواند خانواده اي را به شما معرفي كند كه با علايق و نوع رفتارتان هماهنگ بوده و با هم سازگاري بيشتري داشته باشيد. گفته مي‌شود اقامت در اين دسته اقامتگاهها به طور متوسط ماهانه هزينه اي بين ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار كانادا است، كه شما مي توانيد با مراجعه به اين سايت ها هوم استي مورد نظر خود را بيابيد.

http://www.homestayin.com/Canada

https://canadahomestaynetwork.ca/

https://youthedservices.ca/

 

dormitory به خوابگاه خودِ دانشگاه و مدرسه گفته مي شود، به خوابگاهي در خود مكان آموزشي كه مبله است و اتاق مخصوص هر دانشجو دارد،  اما آشپزخانه و سرويس بهداشتي اش  با سايرين مشترك است.به اين ترتيب شما با ساير دانشجويان در ارتباط هستيد. هزينه آن مبلغي ما بين ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار كانادايي در يك سال تحصيلي است.

private renting

اجاره شخصي اگر مايليد آپارتماني شخصي اجاره كنيد قطعاً اين انتخاب بسته به ميزان پول شماست چرا كه اجاره ها ممكن است بسيار بالا باشد به همين دليل مي توانيد يك هم دانشگاهي يا يك هم اتاقي بيابيد تا هزينه ها مثل اجاره بها و قبض ها برايتان نصف شود. اگر مايليد فرد مورد نظر را بيابيد چند سايت به شما معرفي مي كنيم:


www.padmapper.com

 https://singapore.craigslist.org/

 https://www.kijiji.ca/

 https://rentals.ca/

نكات پاياني

شما بدون كمك از دانشگاه يا راهنماي خود نمي توانيد اقامتگاه خوبي را پيدا كنيد.

به امنيت و آرامش در اقامتگاه بسيار بيشتر از ظاهر آن توجه كنيد.

درانتخاب اقامتگاه هايي كه دانشگاه توصيه مي كند اجباري نيست.

هرگز قبل از ديدن صاحب خانه و صحبت با اوموقع عقد قرارداد مبلغي نپردازيد.ابتدا او را رو در رو ببينيد و از صحت قرارداد مطلع شويد بعد اقدام به پرداخت مالي كنيد.

گزارشها يي حاكي از كلاهبرداري در برخي سايت ها مانند سايت craigslist دارند،پس مراقب باشيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۱:۳۶ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی