Aryagroup
Aryagroup

تحقيقات دانشگاه سيدني در حوزه ي سلامت با بودجه ي 61 ميليون دلاري

 

در صورتي كه تمايل به تحصيل دررشته هاي پزشكي و سلامت در مقطع دكترا داريد و استراليا را به عنوان مقصد تحصيلتان انتخاب كرده ايد، اين مطلب به شما در يافتن سوپروايزر مناسب در دانشگاه سيدني كمك خواهد كرد.

 

به منظور پيشبرد سلامت در استراليا و انجام 34 پروژه ي تحقيقاتي و چهار مركز تعالي تحقيقات (CRE) ، محققان دانشگاه سيدني از انجمن تحقيقات پزشكي و سلامت ملي (NHMRC) ، مبلغ 61 ميليون دلار دريافت كرده است.

پروفسور Duncan Ivision مي گويد: " نتايج  به دست آمده گواه توانايي و ظرفيت بالاي محققان ما مي باشد كه اهميت حوزه هايي كه تحقيقات در آن ها صورت مي گيرد و موقعيت فوق العاده دانشگاه سيدني به عنوان موسسه ي پيشرو در تحقيقات پزشكي و حوزه ي سلامت را نشان مي دهد. باعث خوشحالي است كه وسعت و كيفيت تحقيقات ما در زمينه هاي مذكور باعث چنين عملكرد موفقيت آميزي هم از دانشكده ي پزشكي و بهداشت و هم از دانشكده ي علوم شده است و تمركز بخش آكادميك و تعهد ما به سلامت آينده ي جامعه ي استراليا نيز يك موفقيت پايدار در دريافت گرنت ها را ايجاد نموده است."

دانشگاه سيدني به منظور كمك به افراد مبتلا به بيماري هاي مزمن كليه ، جلوگيري از ابتلا به چاقي در كودكان ، كاهش دادن استفاده ي سوء از دارو ها و درمان هايي براي ورم مفاصل ، هدايت چهار CRE جديد را بر عهده گرفته است.

برخي از گرنت هايي كه در اين دوره به دانشگاه سيدني تخصيص سافته است عبارتند از:

 

  • پروفسور جورجينا لانگ (Georgina Long) (لينك https://www.sydney.edu.au/medicine-health/about/our-people/academic-staff/georgina-long.html )

گرنت تحقيقاتي دريافت كرده است تا با توسعه پروژه درمان هاي دارويي بتواند موجب كاهش نرخ مرگ و مير در ملانوما – سرطاني كه در استراليا بيش از ساير نقاط جهان شايع است – شود . در اين تحقيقات از طرح هاي آزمايشي كلينيكال جديد استفاده مي شود كه نمونه هاي منحصر به فردي را براي درك دلايل ابتلا جمع آوري كرده و بر مقاومت دارويي فائق خواهند آمد.

 

  • پروفسور جولي ليسك (لينك https://www.sydney.edu.au/medicine-health/about/our-people/academic-staff/julie-leask.html )

داراي گرنتي است كه با شناسايي انگيزه هاي اجتماعي و رفتاري در نرخ پايين واكسيناسيون، موجب از بين بردن فاصله در پوشش واكسيناسيون ها مي شود و با ارائه راه حل سعي بر افزايش تعداد واكسينه شده ها دارد و داده هايي را فراهم مي كند .

 

  • پروفسور جورجي فاكس (https://www.sydney.edu.au/medicine-health/about/our-people/academic-staff/gregory-fox.html )

گرنتي در ارتباط با جلوگيري، شناسايي و درمان بيماري سل را دريافت كرده است تا به مهم ترين شكاف ها بپردازد . يك سري از آزمايشات كمك خواهد كرد تا از شيوع عفونت اين بيماري اي كه هنوز 10 ميليون نفر در سال را تحت تاثير قرار مي دهد، كاسته شده و نتايج درماني در جهان و در استراليا بهبود يابند.

 

  • گرنت پروفسور اليوير پيگت (لينك https://www.sydney.edu.au/science/about/our-people/academic-staff/olivier-piguet.html )

بر تقويت تشخيص و درك پيشرفت بيماري در دمانس فرانتو تمپورال (Frontotemporal Dementia) تمركز دارد كه يك اختلال مغزي عصبي تخريب كننده است كه به شدت پيش رونده و حتي كشنده است. اين پروژه مداخلات درماني مرتبطي را تقويت مي نمايد كه نهايتا كيفيت زندگي بيماران و خانواده هاي آنان را به حداكثر مي رساند.

 

  • پروفسور لين مارچ (لينك https://www.sydney.edu.au/medicine-health/about/our-people/academic-staff/lyn-march.html )

يك مركز CRE با منابع و نيروي كاري را هدايت خواهد كرد تا بتواند در جهت يافتن شيوه ي درماني صحيح براي تورم مفاصل گامي موثر بردارد و بهترين روش را براي تسكين علائم با كمترين عوارض جانبي ارائه نمايد تا بهترين نتايج را براي بيمار و كل جامعه به همراه داشته باشد.

 

  • پروفسور لوييس بار (لينك https://www.sydney.edu.au/medicine-health/about/our-people/academic-staff/louise-baur.html )

داراي مركز CRE مي باشد كه در راستاي شناسايي و ارائه ي يك رويكرد موثر، مقرون به صرفه ، مقياس پذير و پايدار براي جلوگيري از چاقي مفرط و كاهش رفتارهاي مرتبط با آن در كودكان 0 تا 5 سال فعاليت مي كند.

 

براي اطلاع از ساير دريافت كنندگان اين گرنت ها مي توانيد به وب سايت دانشگاه سيدني به آدرس https://www.sydney.edu.au/news-opinion/news/2021/09/14/sydney-awarded-61-million-for-health-research.html مراجعه نماييد.

 

آريا گروپhttps://aryagroup.co.ir/


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۲:۳۲ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

بهترين شهرهاي كوچك كانادا

 

 

كانادا داراي مناظر  بي نظير ،جذاب و متنوع در سراسر جهان است كه در كنار سه ساحل اصلي (اقيانوس آرام، اقيانوس اطلس و شمالگان)، رشته كوه هاي بسيار تاثير گذار و بزرگترين جنگل شمالي محافظت شده در جهان، كانادا سرشار از مناظر طبيعي خيره كننده است و اگر قصد مهاجرت و ماندن در اين فضاي زيبا را داريد پيشنهاد ميشود كه علاوه بر آشنايي با شهر هاي بزرگي همچون ونكوور، تورنتو و مونترال،  با روستاهاي كوچك ماهيگيري در شرق ، شهرهاي كوچك كوهستاني در غرب، كه دروازه هايي هستند براي ماجراجويي در طبيعت نيز آشنا شويد.

 

Golden, British Colombia

شهر ماجراجويي در ميان راكي ها ي كانادا ،  گلدن نام دارد كه در ميان شش پارك ملي (Bnaff، Glacier، Jasper، Kootenay، Mount Revelstoke و Yoho) قرار گرفته است. از جاذبه هاي اين شهر مي توان طولاني ترين پل معلق كانادا، پل Golden Skybridge كه به تازگي افتتاح شده است، محل هاي رفتينگ در رودخانه ي Kicking Horse و يك پناهگاه گرگ ها را نام برد.

 

Baie – Saint – Paul, Quebec

اين شهر در ميان پايتخت هاي فرهنگي كانادا واقع شده و از جمله مكان هاي هنري آن مي توان از : Cirque du Soleil كه در اوايل دهه 1980 در اين جا شروع به كار كرد ، نام برد. امروزه، همچنان موسيقي دان ها، نقاشان و آكروبات هايي در خيابان ها هنرنمايي مي كنند و با فاصله يك ساعته با شهر كبك ميتوان به عنوان خلاصه اي از جاذبه هاي فرانسوي كانادا از آن نام برد . همچنين اين شهر  داراي تعداد زيادي بيستروي محلي بوده و از مراكز اصلي گالري ها در كانادا مي باشد.

 

Churchill, Manitoba

اگر از طرفداران حيات وحش هستيد بايد براي ديدن وال هاي خاوياري و شفق قطبي  به شهري در سواحل Hudson Bay كه به عنوان "پايتخت خرس قطبي" در جهان شناخته شده است و چرچيل نام دارد ، سفر كنيد  البته تنها از طريق قطار يا هواپيما زيرا كه  هيچ جاده اي به سمت چرچيل وجود ندارد و اين موضوع  باعث افزايش بكر بودن آن نيز شده است.

 

Mahone Bay, Nova Scotia

خوش منظره ترين شهر كاناداي آتلانتيك با خانه هاي رنگي به سبك ويكتوريايي، استوديو هاي هنري و Heritage Garden ها ، محلي براي توقف افرادي كه در مسير پر طرفدار Peggy's Cove به Lunenburg  هستند و  هنرمنداني كه مواد مذاب را به صنايع دستي تبديل كرده اند كه براي ديدار با آن ها بيشتر از يك بعداز ظهر زمان لازم داريد تا  به Amos Pewter برويد و مسير Dynamite را با دوچرخه هاي اجاره اي  بپيماييد تا تمام جاذبه هاي اين شهر را بيابيدو لذت ببريد.

 

Tofino, British Colombia

شهر ساحلي توفينو در جزيره ي ونكوور كه با  موج سواران، علاقمندان به غذا ، طبيعت گردان ،فعاليت هاي  كوهنوردي، ديدن وال ها ، قايق سواري و دوچرخه سواري  توانسته است در بريتيش كلمبيا از نظر فرهنگ و طبيعت اهميت بالايي را كسب نماييد.  براي اقامت در اين شهر جدا از مكان هايي مانند Tofino Resort + Marina (لينك https://tofinoresortandmarina.com/ ) و Pacific Sands Beach Resort (لينك www.pacificsands.com ) مي توانيد با اقامت در كمپ هاي ساحلي روستايي تجربه اي متفاوت داشته باشيد.

 

Elora, Ontario

شهري با ساختمان هاي تاريخي قرن 19 ،  جامعه ي فعال هنرمندان، آشپز ها و كار آفرينان زنده و پر جنب و جوش ، داراي مناظر حيرت آور همچون منطقه ي محافظت شده ي Elora George، كه جاذبه اي پر طرفدار در بين كوهنوردان، شناگران و هر كسي است كه به تيوب سواري در رودخانه ي Grand River علاقه دارد ، شهري با فاصله يك ساعت و نيم با شهر بزرگ انتاريو  كه در كنار كوچك بودنش، جهان ديگري است.

 

Victoria – By – The Sea, Prince Edward Island

براي ديدن سواحلي با يادگاري هاي گذشته ، يادگارهايي مانند فانوس دريايي سفيد و قرمز معروف ، بايد به جزيره ي پرنس ادوارد با روستا هاي عجيب و غريبش كه  Victoria By The Sea  زيبا ترين آن ها است ، سفر كنيد . با تورهاي قايق سواري  بسيار محبوب  اين منطقه همراه شويد  و  باخوردن صدف و خرچنگ،  بعد از ظهري دل انگيز را به ديدن تئاتري در نمايش خانه ي معروف Victoria Playhouse سپري نماييد.

 

Banff, Alberta

شهر تاريخي Banff واقع در قلب پارك ملي Banff با دارا بودن تمامي شرايط براي يك شهر كوهستاني از جمله: مردم محلي مهمان نواز، مناظر كارت پستالي، رستوران هاي عالي و بارهايي مانند Park Distillery و با گزينه هاي تفريحي زيادي همچون: كوهنوردي در دامنه هاي Mount Rundle، اسكي، يا قايقراني در يكي از درياچه هاي نزديك.

 

Niagara – on – the Lake, Ontario

اين شهر معروف با تاكستان ها و خانه هاي تاريخي خود شناخته مي شود  و  با جذابيت هايش دليلي است براي اقامت  بازديد كنندگان از آبشار نياگارا و فرصتي است براي بازديد از حومه ي شهر و  لذت بردن از رستوران ها و نوشيدني هاي منحصر به فرد، رويداد هايي مانند فستيوال Shaw ، كه زندگي متفاوتي را رقم مي زند.

 

St. Andrews by – the – Sea, New Brunswick

منطقه اي براي  توقف ايده آل در مسير پارك ملي Fundy كانادا و لذت بردن از رستوران هاي جالبي مانند Char and Chowder و The Calm Digger غذاهايي مانند صدف هاي تازه، برگر و غذاهاي دريايي و رفتن به جزيره ي تاريخي Ministers با ماشين ، البته از مسيري كه در زمان جزر دريا در دسترس و ديد قرار  ميگيرد و يك اتفاق و تجربه بي نظير است.

 

Dawson, Yukon

در سال 1898  همزمان با  اوج هجوم مردم براي كشف طلا ، جمعيت داوسون از 30 هزار نفر بالاتر رفت ؛ امروزه اين منطقه داراي جمعيتي بالغ بر هزار نفر است. آثار آن دوران طلايي همچنان در ساختمان هاي سبك Frontier و در مكان هايي مانند نمايشگاه هايي در موزه ي Dawson City قابل مشاهده است . زندگي شبانه منحصر به فرد اين منطقه با خورشيد در نيمه شب معنا پيدا مي كند.

 

Trinity, Newfoundland

براي ديدن خانه هاي نمكي محافظت شده، تابلو ها و علائم رانندگي با خوشنويسي ، يك سينما تئاتر پر رونق، آهنگران مشغول به كار و دانستن در مورد نحوه ساخت بشكه ها و يا ديدن وال ها هنگام پياده روي در Skerwink Trail،  بايد به اين شهر كه يكي از معروف ترين مناطق نيوفاندلند است سفر كنيد.

 منبع آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۹:۴۴ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

دانشگاه هاي استراليا و نيوزيلند در آخرين رده بندي Times Higher Education

 

در صورت تمايل  به مهاجرت يا تحصيلي در استراليا ، خواندن اين مطلب به تصميم گيري شما كمك شاياني خواهد كرد.

در آخرين رده بندي منتشر شده توسط Times Higher Education با وجود رشد سريع رقباي منطقه اي، دانشگاه هاي استراليا جايگاه خود را حفظ كرده اند.

از ميان دانشگاه استراليايي كه در اين رده بندي حضور داشته اند، بيش از يك سوم از 37 ، قادر به ارتقا جايگاهشان  بوده و هفت دانشگاه جايگاه پيشين خود را از دست داده اند. در نيوزيلند نيز چهار دانشگاه از هشت ، ارتقا يافته و يك دانشگاه وضعيت كاهشي داشته است.

با توجه به بيشتر شدن رقابت در صدر جدول رده بندي، فيل بتي (Phil Baty) از Times Higher Education ، از نتايج "قوي و پايدار" تقدير به عمل آورده و مي گويد: از زمان معرفي متدلوژي جديد در سال 2016 ، هنگ كنگ، كره جنوبي، سنگاپور، ژاپن و چين به عنوان موسسات پيشروتوانسته اند در اين رده بندي به جايگاه هاي بالا و قابل  توجه اي برسند.

بتي مي گويد: در ارتباط با تحصيلات عالي در استراليا وبررسي تاثير كامل " پاندمي كوييد 19" بر رده بندي ها نياز به زمان بيشتري است با اين وجود تاثيرات آن در كاهش درآمد دانشگاه ها را ميتوان ديد.

ميزان افزايش و كاهش رده بندي دانشگاه هاي مختلف اينگونه مي باشد :

ارتقا 16 دانشگاه از 20 دانشگاه برتر چين و كم تر از 20 دانشگاه از 97 دانشگاه چيني  نسبت به سال گذشته داراي روند كاهشي بوده اند.  

استراليا داراي شش دانشگاه در ميان 100 دانشگاه  و شش دانشگاه ديگر در ميان 200 دانشگاه برتر جهان است.

دانشگاه ملبودرن در جايگاه 33 با دو پله سقوط همراه بوده است

دانشگاه موناش و دانشگاه كوئينزلند – داراي بيش از شش پله ارتقا و بين رتبه هاي 54 و 58  در كنار دانشگاه ملي استراليا وسيدني مي باشند و به طور خاص در درآمد صنعتي پيشرفت زيادي داشته اند. دانشگاه كوئينزبند مي گويد: اين نتايج دليلي است بر اشتياق آن ها درمشاركت هاي "جاه طلبانه" صنعتي . دبرا تري (Deborah Terry) از دانشگاه كوئينزلند مي گويد : "همكاري هاي مستحكم قلب تلاش هاي تحقيقاتي دانشگاه كوئينرلند است". اوبر موفقيت دانشگاه كوئينزلند در ايمن سازي سرمايه گذاري شوراي تحقيقاتي استراليا در تحقيقات مشاركتي نيز تاكيد مي كند.

دانشگاه وسترن سيدني براي به دست آوردن جايگاه در ميان  250 دانشگاه برتر جهان ، هفت رقيب استراليايي را شكست داده است.

دانشگاه اكلند از نيوزيلند نيز موفق به كسب 10 پله ارتقا و رسيدن به  جايگاه 137 در رده بندي جهاني شده است . معاون دانشگاه اكلند، داون فرش واتر (Dawn Freshwater) اعتبار اين صعود را مديون به كاركنان متعهد، همكاري هاي تحقيقاتي بين المللي، موفقيت در حفظ دانشجويان بين المللي و نتايج دوره هاي دكترا در اين دانشگاه مي داند.

 

 

 

 

آخرين رده بندي جهاني دانشگاه هاي استراليا به شرح زير است:

دانشگاه

رتبه ي جهاني

University of Melbourne

33

Australian National University

54=

The University of Queensland

54=

Monash University

57

University of Sydney

58=

UNSW Sydney

70

University of Adelide

111

The University of Western Australia

132

University of Technology Sydney

143

University of Canberra

170

Macquarie University

192

Queensland University of technology

193

 

دانشگاه هاي زير ديز در رتبه هاي 201 تا 250 قرار گرفته اند:

  • Griffith University
  • La Trobe University
  • Western Sydney University
  • University of Wollongong

 

رتبه بندي دانشگاه هاي نيوزيلند نيز به شرح زير است:

دانشگاه

رتبه ي جهاني

University of Auckland

137

Auckland University of technology

201 - 250

University of Otago

201 - 250

University of Waikato

401 - 500

University of Canterbury

501 - 600

Lincoln University

501 - 600

Victoria University of Wellington

501 - 600

Massey University

601 - 800

 

 

منبع: آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۶:۴۴ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

پيامدهاي همه گيري ويروس كوويد 19 در مدارس كانادا

 

مهاجرت به كانادا و زندگي در اين كشور و تحصيل فرزندان در مقاطع پيش از دانشگاه ، چالش بررسي سيستم آموزشي مقصد را پيش روي شما قرار مي دهد خواندن اين مطلب به شما كمك مي كند تا با دغدغه هاي سيستم آموزشي اين كشور بيشتر آشنا شويد.

مدارس كانادا نيز همچون ساير مدارس با همه گيري ويروس كوويد 19 در 18 ماه گذشته با پيامدهايي روبرو شده وابداعات و خلاقيت هايي نيز در اين مدت اجرا كرده اند كه اميد است در آينده نيز ادامه يابند.

 طبق "نظر سنجي سالانه ي مدارس انتاريو" در سال گذشته، بين 1173 مدرسه ي ابتدايي و دبيرستان (Elementary and Secondary Schools) در سر تا سر انتاريو، مديران اين مدارس ابتدا در پاييز سال 2020 و سپس گروه كوچك تري در بهار 2021 معلوم شد كه سه چهارم از مديراني كه در نظر سنجي دوم شركت داشتند، در كنار اضطراب، كمبود ها و نابرابري هايي كه به دليل پاندمي تشديد شده اند تمايل به تغييرات و نو آوري هايي كه در اين دوران شكل گرفته است دارند و معتقدند كه حركت مثبتي نيز دراين دوران رخ داده است و اميدوارند كه پس از دوران كرونا نيز ادامه داشته باشد.

 

تغييرات و نو آوري هاي مثبت:

 

  • افزايش ميزان مشاركت خانواده ها و كاركنان با برگزاري جلسات اوليا و مربيان و جلسات مشاوره آنلاين و همچنين ثبت ورود راحت تر و كاربردي تر كاركنان مدرسه .

 

  • تسهيل و تسريع امور مشاركتي و پيشرفت هاي تخصصي  از طريق اينترنت به صورت مجازي . براي مثال، تدريس خصوصي دانش آموزان يك دبيرستان براي دانش آموزان ابتدايي كه توانستند به ساعات خدمات اجتماعي خود (Community Service) بيفزايند و يا بررسي توضيحات متخصصين حوزه هاي مختلف توسط  معلمان برخي از مدارس و ارائه راهنمايي هاي لازم و كاربردي در زمان اجراي فعاليت هاي مربوط .

 

  • رفتن به "اردوهاي علمي" دانش آموزان بدون محدوديت هاي جغرافيايي . دعوت از افراد و موسسات تخصصي براي پرزنتيشن هاي مجازي توسط معلمان . مانند لابراتوار هاي مجازي Science North ، اردوهاي علمي مجازي به مكان هايي غير قابل درسترس به صورت طبيعي ، مانند موزه ي سلطنتي انتاريو و آكواريوم Ripley كانادا.

 

 

  • كاهش اضطراب و مشكلات رفتاري با استفاده از جداول زماني متفاوت براي تشكيل گروه هاي دانش آموزي كوچك تر، هم گروه شدن دانش آموزان با گروه هاي مختلفي از هم كلاسي هاي خود و برنامه ريزي تعطيلي هاي مكرر و زمان ورود و خروج متفاوت ، برقراري ارتباطات عميق تر با گروه كوچك تراز هم كلاسي ها.

 

  • افزايش فعاليت هاي بدني شد براي دانش آموزاني كه به صورت حضوري در كلاس ها شركت كردند و افزايش ارتباط آن ها با جامعه به دليل حضور در  خارج از خانه .

 

 

 

آنچه موثر نبود

 

برخي از چالش ها در ادامه ي سال تحصيلي تشديد شد، از جمله:

  • كاهشي 33 درصدي اضطراب بين مديراني كه در بهار، معتقد بودند تنها 28 درصد از استرس آن ها در محل كار قابل كنترل و مديريت بوده است.
  • افزايش نياز به حمايت هاي آموزشي و سلامت روان در شرايط كمبود نيرو و منابع انساني از جمله نيروهاي خدمات اجتماعي، روان شناسان مدارس، مشاوران كودك و نوجوان، خدمات تحصيلي استثنائي، دستياران آموزشي و پاتولوژيست هاي زبان و تكلم .
  • رضايت 64 درصدي مديران مدارس در پاييز، باموثر بودن روش ها براي حفظ ارتباط خود با دانش آموزان و كاهش 50 درصدي اين ميزان در بهار.
  • مواجه با مشكلات جدي و عدم اطمينان بسياري از مدارس از اينكه همه ي دانش آموزان به اينترنت و تكنولوژي لازم دسترسي دارند.
  • فقدان ارتباط موثر بين وزير آموزش و مدارس، و عدم آگاهي به موقع از اعلاميه هاي در خصوص سيستم آموزشي براي آماده شدن براي تغييرات و همزمان بودن دريافت اين اطلاع رساني ها براي آموزش و پرورش با بقيه ي جامعه ، مشكلاتي را ايجاد كرده است.

 

 

چگونه مي توان بهتر كار كرد

سال تحصيلي 2021 – 2022 فرصت مناسبي است براي بررسي 18 ماه گذشته و پاسخ مناسب دادن به چالش هايي كه مدارس با آن ها روبرو بوده اند .

پيشنهاداتي كه مديران براي سال تحصيلي آينده داده :

  • هماهنگي نياز هاي جامعه ي آموزشي با تصميمات در سطح استاني با ايجاد فضاي مشاوره اي بين وزير آموزش و هيئت مشاوراني متشكل از كاركنان ، معلمان، بخش اداري، دانش آموزان، متخصصان بهداشت رواني و فيزيكي و ساير افراد مرتبط با مدارس .
  • اطلاع رساني به موقع در مورد اعلاميه هاي مربوط به تغييرات آموزشي توسط وزير آموزش به مديران و سرعت بخشيدن به آماده سازي كاركنان، دانش آموزان و خانواده ها توسط مديران .
  • در نظر گرفتن بودجه براي تامين منابع انساني مناسب براي پاسخگويي به نيازهاي فزاينده ي حمايت هاي آموزشي و بهداشت روان
  • اختصاص دادن بودجه براي كاركنان بخش IT به منظور آموزش دادن به معلمان براي رفع مشكلاتشان در در حين آموزش آنلاين تا دسترسي به تكنولوژي فراتر از "ابزار" فراهم شود .

براي خواندن اصل اين گزارش مي توانيد به https://peopleforeducation.ca/school-principals-report-what-worked-and-what-didnt-work-during-covid-19/ مراجعه نماييد.

 

منبع: آريا گروپ

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۴:۲۴ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

نياز فوري به طرحي براي بازگشت دانشجويان بين المللي به استراليا

 

اولين ركود درآمدي در استراليا در طي دهه هاي گذشته به دليل پاندمي كرونا اتفاق افتاده است  وطبق تحليل ها اوضاع بدترنيز ميشود. با اين تفاسير چه اتفاقاتي در انتظار دانشجويان بين المللي در استراليا است؟

بنا بر هشدار كاتريونا جكسون (Catriona Jackson) مدير اجرايي Universities Australia ، عواقب چندين ساله با تاخير بيشتر در بازگشايي مرزهاي استراليا پس از پايان سال 2021 در انتظار دانشگاه ها و ساير موسسات آموزشي است.

دكتر هرلي (Hurley) از موسسه ي ميچل (Mitchell Institute) بر اين باور است كه اين موضوع نشان مي دهد دانشگاه هاي استراليا به دانشجويان بين المللي نياز شديد دارد. او معتقد است تا زماني كه مرزهاي بين المللي استراليا بسته بمانند ركود افزايش يافته و فقط با ثبت نام دانشجويان بين المللي در دانشگاه هاي استراليا قادر به بازگشت به حالت قبل خواهند بود.

اين موضوع بخش كوچكي از معضل ثبت نام دانشجويان بين المللي در استراليا مي باشد، كه در اين بازه ي زماني اوج گرفته است.

دكتر هرلي در گزارش Australian Investment in Higher Education (لينك به https://www.vu.edu.au/mitchell-institute/newsroom/reports) مي گويد در بازه ي زماني جولاي تا نوامبر اوج ثبت نام دانشجويان بين المللي در دانشگاه هاي استراليا در ترم دوم است ولي جايگزيني به عنوان دانشجوي جديد براي دانشجويان بين المللي كنوني، وجود ندارد.

 

ارزش واقعي دانشجويان بين المللي در استراليا

از دست دادن دانشجويان بين المللي، مزاياي حضور آن ها در استراليا را (جدا از پر كردن خزانه ي دانشگاه ها )نمايان تر كرده است. انجلا لمان (Angela Lehmann) رييس بخش تحقيقات گروه ليگون (The Lygon Group) مي گويد: " دانشجويان بين المللي در استراليا به عنوان "ديپلماسي نرم"  در نقش هايي همچون رابط اعضاي جوامع مختلف ، مسبب توسعه و پيشرفت ، سازنده جوامع چند فرهنگي ، باعث ايجاد تفكري جهاني در جوانان استراليايي، در نقش "دلال هاي دانش"براي ارتقاء كشور و هنجارها، ارزش ها و توليدات و مشاركت در نقش بستن ذهنيت ها از "استراليا" در سراسر جهان ، فعاليت مي كنند ولي  اين اصطلاح "ديپلماسي نرم" باعث ناديده گرفته شدن اهميت اين نقش در اقتصاد، معاملات تجاري، توريسم و امنيت ملي مي شود. "

با توجه به خسارت هايي كه در سال گذشته ديده شده است  لمان در ادامه تاكيد مي كند : مطرح كردن اين موضوع كه گاهي دانشجويان بين المللي به كيفيت آموزش در استراليا "آسيب" وارد مي كنند توسط رسانه ها در استراليا ، كاملا غير منطقي است و حقيقت ندارد و نه تنها شهريه اي كه دانشجويان بين المللي مي پردازند موجب فرصت هاي بيشتري براي دانشجويان استراليايي در انتخاب رشته و مدرك همراه با كاركنان آكادميك متخصص ميشود بلكه با به اشتراك گذاشته شدن تجربيات زيسته و نگاه هاي متفاوتي كه دانشجويان بين المللي با حضور در كلاس ها به همراه مي آورند، مي توان از آن ها استفاده كرد.

 

با احتساب كاهش 48 درصدي حضور دانشجويان در استراليا از نوامبر 2019 ، هم اكنون حدود 303 هزار دانشجوي بين المللي در استراليا هستند  و 150 هزار نفر از دانشجوي دريافت كننده  ويزاي تحصيلي در استراليا نيز در خارج از استراليا مي باشند.طبق گفته دكتر هرلي ، در چند ماه آتي شاهد آشكار شدن حقايق بيشتري از آينده ي تحصيلات عالي در استراليا خواهيم بود.

دكتر لمان با اشاره به نقش حمايت از سلامت روان، شرايط مالي و دايناميك خانواده ها مي گويد:با توجه به شرايط پيش آمده براي بسياري از دانشجوياني كه خارج از استراليا هستند (Offshore) و تحصيلات خود را به صورت آنلاين ادامه مي دهند، موسسات استراليايي بايد تمهيداتي را جهت ادامه اين روند در نظر گيرند تا دانشجويان احساس كنند كه درك مي شوند، در ارتباط با دانشگاه هستند و از آن ها استقبال بيش از پيش صورت مي گيرد.

وي با تاكيد برگذشت 18 ماه از آغاز اين پاندمي مي گويد : ما در قبال دريافت كورسوي اميد و يك جدول زماني ، جهت سفر دانشجويان در حين پاندمي كوويد 19 ، براي اجراي هر پروتكلي كه نياز است اعلام آمادگي مي كنيم.

 

طرح بازگشت، ضروري تر از هر زمان

طبق طرح چهار مرحله اي كابينه ي ملي (National Cabinet Four Stage Plan)  ممكن است مرزها پس ازانجام 80 درصدي واكسيناسيون بازگشايي شوند و بسياري از دانشجويان اين اتفاق را يك روشنايي در مسير صحيح ميدانند. اما لمان مي گويد: اين طرح در هفته هاي گذشته عقب گردي را داشته است و اكنون دانشجويان در فضاي مجازي اعلام مي كنند كه استراليا آن ها را به بازي گرفته است.

Binoy Kampmark، استاد دانشگاه RMITبر اين باور است كه با قرار دادن قوانين خاص براي افراد واكسينه شده ، ريسك اين مشكل كاهش مي يابد و تا حدي رفع خواهد شد . او مي گويد آيا دانشجويان بين المللي تا زماني كه 80 درصد از جمعيت استراليا واكسينه شوند ( حداقل زمان اتمام در دسامبر) صبر مي كنند تا مجبور به شركت در طرح B (طرح جايگزين) شوند؟ با توجه به اينكه ممكن است شرايط وخيم كنوني را تشديد نمايد؟

 

لمان با مخاطب قرار دادن سهامداران مي گويد : اكنون با توجه به روش هاي مختلفي كه دانشجويان از طريق آن ها سياست ها، پيام ها و رسانه ها را تفسير و درك  مي كنند ، زمان بسيار حساس براي تحصيلات بين المللي در استراليا است ، از اين جهت كه هر آنجه در فضاي عمومي استراليا رخ مي دهد ، هرچه سياستمداران ما مي گويند، هر سياستي كه اعلام مي شود توسط دانشجويان و خانواده هاي آنان شنيده وبه دلخواه تفسير مي شود.

 

براي مطالعه ي اصل اين مقاله به https://www.studyinternational.com/news/international-students-in-australia-4/ مراجعه نماييد.

 

منبع : آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۰:۲۱ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

كارشناسي ارشد تكنولوژي هاي سبز و پايدار در دانشگاه موناش

 

 

آينده ي صنعت و پيشرفت ها در رشته هاي شيمي و مهندسي  از داروسازي و توليدات مواد غذايي ، تا لباس هايي كه مي پوشيم ،خانه هايي كه در آن ها زندگي مي كنيم، ماشين هايي كه سوار مي شويم، مواد آرايشي و بهداشتي، محصولات شوينده و بسياري ديگر، جهان ما را تغيير و تشكيل مي دهند.

اما تمام اين ها ناپايدارند.

دنياي جديد امروز به رويكردي جديد  جهت حذف و يا كاهش ضايعات خطرناك ناشي از پروسه هاي توليد نياز دارد.

به همين  منظور  دانشگاه موناش اولين رشته در نيمكره ي جنوبي را براي تمركز بر شيمي پايدار و سبز  در مقطع كارشناسي ارشد با نام "كارشناسي ارشد تكنولوژي هاي سبز و پايدار" ارائه نموده است.

شيمي سبز در حقيقت توانايي استفاده موثر از مواد خطرناك ، ايجاد قوانين براي آن ها و توليد محصولات بدون مواد خطرناك با الگويي متفاوت را شامل ميشود و  يك تحول و تغيير الگو در رشته ي شيمي است. (پروفسور جان.سي وارنر – دانشگاه موناش)

 

معرفي رشته:

رشته كارشناسي ارشد تكنولوژي هاي سبز و پايدار، رشته اي است در مسير ايجاد تغييرات در توليد محصولات صنايع شيميايي يا ساير صنايعي كه شيمي و مهندسي شيمي در آن ها دخيل مي باشند .

دانشجويي كه در اين رشته تحصيل مي كند، داراي فرصت طراحي فرايند ها و محصولاتي هستند كه با به كار گيري آن ها بتوانند باعث پررنگ تر شدن  نقش شيمي در جهت رسيدن به اهداف توسعه ي پايدار سازمان ملل (UN Sustainable Development Goals) شوند.

در اين رشته جهت كاهش يا حذف مواد خطرناك در طراحي ، ساخت و كاربرد محصولات شيميايي ، اصول تكنولوژي هاي سبز و درك عميقي از مفاهيم "پايداري" به شما ارائه مي شود. همچنين به بررسي  مزاياي اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي كه در نتيجه ي تغيير صنايع شيميايي در آينده است مي پردازد. 

 

اطلاعات مختصر:

  • پرديس: كلايتون (Clayton Campus) ملبورن
  • طول دوره:
  • دو سال تمام وقت (اگر در مقطع كارشناسي حداقل سال اول شيمي گذرانده باشيد)
  • 5 سال تمام وقت (اگر مدركي مرتبط با شيمي داشته باشيد)
  • يك سال تمام وقت (اگر مدركي مرتبط با شيمي و پروژه ي قابل توجهي در اين زمينه داشته باشيد)
  • شروع دوره: ترم اول (مارس)، ترم دوم (جولاي)

 

ساختار دوره:

اين دوره به چهار بخش هر بخش ۲۴ واحد درسي تقسيم مي شود .همه ي دانشجويان بخش هاي A و C را تكميل  و در صورت مطابقت دروس  مدرك قبلي دانشجو، ممكن است واحد هاي خاصي مورد معادل سازي قرار گيرد.

  • بخش A: تكنولوژي سبز و پايدار

در اين بخش مفاهيم اصلي تكنولوژي هاي سبز و پايدار ، از جمله فرآيند هاي تفكر و طراحي كه منجر به توليد و مديريت مواد شيميايي در صنايع مختلف خواهد شد معرفي مي گردد. دانشجويان جهت دست يابي به دورنمايي صحيح از اين رشته در پروژه هاي مشاوره اي حاضر مي شوند.

 

  • بخش B: مطالعات تكميلي در زمينه ي دروس مرتبط با شيمي

واحدهاي درسي اين بخش براي تحصيل در بخش هاي A و C ، به صورت پيش نياز، مهارت ها و دانش شيمي را كه به آن ها نياز است مورد تحليل و تقويت قرار مي دهد.

 

  • بخش C: واحدهاي تخصصي حوزه تكنولوژي هاي سبز و پايدار

             تخصص گرفتن در اين بخش با گذراندن دروس استوديويي-آزمايشگاهي در زمينه طراحي و كاربرد شيمي ميسر مي شود.  واحدهاي درسي منتخب در  اين بخش ، يا باعث عميق تر شدن دانش شيمي سبز و مديريت پايداري مي شوند  و يا در ارتباط با مفاهيم اصلي مرتبط با محيط زيست مي باشند.

  • بخش D: مفاهيم پيشرفته ي تكنولوژي هاي سبز و پايدار

       دانشجويان جهت  تكميل اين بخش، داراي حق انتخاب       ميان پايان نامه و يا واحدهاي درسي آموزشي هستند.

در كنار واحد هاي اختياري فرصت گذراندن يك دوره كار آموزي در صنعت و يا يك پروژه در كلاس هاي آموزشي برايتان فراهم خواهد شد .

گزينه ي دوم اين است كه اگر قصد داريد پس از اتمام تحصيل كارشناسي ارشد، وارد دوره ي بالاتر به صورت پژوهش محور شويد  بايد يك پروژه ي تحقيقاتي 24 واحدي را بگذرانيد كه نهايتا با ارائه در قالب يك  پايان نامه  به اتمام مي رسد.

گزينه هاي شغلي پس از فارغ التحصيلي:

فرصت هاي شغلي بسياري در زمينه هاي متعدد ، پس از فارغ التحصيلي از اين دوره،  در اختيار  دانشجو قرار مي گيرد. كه از آن جمله ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

  • شركت هاي دارويي و توسعه ي فرايندها
  • شركت هاي مواد شوينده، آرايشي و غذايي
  • صنايع پليمر و مواد شيميايي زراعي
  • شركت هاي توليدي، زيست محيطي و ارائه دهنده خدمات پايدار
  • شركت هاي بيوتك دولتي و خصوصي
  • موسسات تحقيقات شيميايي و CSIRO
  • شغل هاي مشاوره اي و دولتي
  • آموزش

 

 

جزئيات دوره:

سال اول

حوزه ي مطالعات

دروس

بخش A

شيمي سبز و پايدار

(هسته ي اصلي دوره)

24 واحد

●       اصول بنيادين شيمي سبز (6) GCH5010

●       شيمي سبز – تغيير توليد و صنعت (6) GCH5020

●       پروژه ي مشاوره ي شيمي سبز (12) GCH5030

بخش B

دروس مرتبط با شيمي

(براي افرادي كه پيش زمينه ي آن ها در شيمي محدود تر است)

24 واحد

دانشجويان چهار موضوع درسي را از شيمي 2 و 3 انتخاب مي كنند.

●       شيمي آلي و غير آلي CHM2911

●       شيمي تحليلي و طيف سنجي CHM2922

●       شيمي پايدار CHM3972

●       شيمي فيزيك پيشرفته CHM3911

●       شيمي آلي پيشرفته CHM3922

●       شيمي غير آلي پيشرفته CHM3941

●       شيمي تحليلي پيشرفته CHM3925

●       شيمي پزشكي CHM3930

●       شيمي محيط زيست CHM3960

●       شيمي موارد CHM3180

دانشجويان مي توانند براي انتخاب واحد هاي مورد نظر بر اساس پيش زمينه ي آكادميك يا تجربه ي كاري خود مشاوره بگيرند.

 

سال دوم

حوزه ي مطالعات

دروس

بخش C

واخدهاي تخصصي در حوزه تكنولوژي هاي سبز و پايدار

24 واحد

●       طراحي مواد شيميايي ايمن تر (6) GCH5110

●       كاربرد و سنتز مواد شيميايي سبز (6) GCH5120

●       انتخاب دو درس (12 واحد) از ميان دروس كارشناسي ارشد

بخش D

مفاهيم پيشرفته ي تكنولوژي هاي سبز و پايدار

(هسته ي اصلي دوره، اما ممكن است در صورت داشتن پروژه هاي تحقيقاتي مرتبط، برخي واحد ها معادل سازي شوند)

24 واحد

مسير تحقيقاتي: دانشجويان يك پايان نامه ي 24 واحدي را در طول يك يا دو ترم ارائه مي دهند

مسير آموزشي: دانشجويان 12 واحد كارآموزي مرتبط با پايداري GCH5930 را مي گذرانند

 يا پروژه ي مربوط به پايداري( 12 واحد) GCH5920 را مي گذرانند

به علاوه ي 12 واحد از واحد هاي انتخابي از بخش C كه قبلا نگذرانده باشند.

 

نكته: بخش B تنها در سال اول و براي دانشجوياني است كه نياز به دانش بيشتري در زمينه ي شيمي دارند. بهتر است بخش A پيش از بخش هاي C و D گذرانده شود، اما اجباري نيست.

 

شرايط مورد نياز براي ورود به دوره:

  • سطح يك:

96 واحد درسي – 2 سال تمام وقت

مدرك كارشناسي استراليا (يا معادل آن) كه حداقل سال اول آن شيمي باشد بايد حداقل معدل 60% و يا مدرك معادل همراه با تجربه ي كاري مورد تاييد ازجانب متخصصين دانشكده واقع شود.

 

  • سطح دو:

72 واحد درسي – 1.5 سال تمام وقت

مدرك كارشناسي استراليا (يا معادل آن) در رشته اي مرتبط مانند شيمي، مهندسي شيمي، علوم بيومديكال، علوم مواد، بيوشيمي يا بيوتكنولوژي (با حداقل 12 واحد از شيمي سطح دو) بايد حداقل معدل 60% يا مدرك معادل همراه با تجربه ي كاري مورد تاييد متخصصين دانشكده قرار گيرد.

 

  • سطح سه:

48 واحد درسي – يك سال تمام وقت

مدرك كارشناسي Honours از استراليا (يا معادل آن) در رشته اي مرتبط با شيمي يا بيوشيمي با حداقل معدل 60% يا مدرك معادل همراه با تجربه ي كاري كه مورد تاييد ازجانب متخصصين دانشكده قرار گيرد.

 

منبع:آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۶:۲۶ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

زندگي در استراليا از نظر دانشجويان بين المللي

 

دانشجويان بين المللي با وجود تاثيرات پاندمي ويروس كوويد 19، از سبك زندگي كه در دانشگاه هاي استراليا راضي هستند و امتيازات بالايي به زندگي دانشجويي در استراليا مي دهند وبا اعلام 91 درصد از دانشجويان بين المللي 2020 در  International Experience Survey كه در تاريخ 5 آگوست 2021 منتشر شده است تاكيد بر اين گفته مي باشد.

اين بررسي كه از سوي دولت فدرال بر روي بيش از 200 هزار نفر از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي استراليا انجام شده است، نشان مي دهد كه امنيت شخصي در داخل محيط دانشگاه و خارج از آن، و همچنين توانايي تقويت مهارت هاي زبان انگليسي در اين تجربه ي مثبت و رضايت از زندگي دانشجويي در استراليا نقش داشته است.

كاتريونا جكسون (Catriona Jakson)، مدير اجرايي Universities Australia گفته است كه دانشگاه ها سخت تلاش ميكنند تا  عكس العمل مناسبي به چالش هاي همه گيري ويروس كرونا داشت باشند . او مي گويد " داراي ثبات نسبي با حداقل كاهش در ميزان رضايت از كيفيت تدريس، حمايت ها و تقويت براي دانشجويان محلي و بين المللي هستيم.

ما با درك استرس احتمالي قرنطينه ها براي دانشجويان و همچنين سخت شدن بازگشت دانشجويان جهت تكميل تحصيلات خود دراستراليا ، سعي بر ارائه خدمات حمايتي همچون تسهيل پرداخت هاي آنلاين، مشكلات مالي و سلامت روان دانشجويان از طرف دانشگاه ها خواهيم داشت.

رضايت از خدمات دانشگاه ها در سال 2020 براي دانشجويان بين المللي با كاهش دو درصدي از 73 درصد در سال 2019 به 71 درصدرسيده است ولي  اين ميزان رضايت براي دانشجويان محلي به صورت ثابت به همان ميزان 74 درصد باقي مانده است.

اين نظر سنجي بر مبناي تجربه ي كلي تحصيلي دانشجويان بين المللي روند كاهشي داشته و از 75 درصد در سال 2019 به 63 درصد در سال 2020 رسيد. رضايت دانشجويان بين المللي در حال تحصيل در داخل استراليا 64 درصد امتياز و رضايت دانشجوياني كه نتوانسته بودند به استراليا بازگردند امتياز 61 درصد را شامل مي شود.

جكسون مي گويد: "بخش بزرگي از تجربه ي دانشگاهي شامل فرصت تعامل با دانشجويان محلي و همكلاسي ها ، دخيل شدن در تدريس و ارتباط با اساتيد است. بنابراين تلاش دانشجويان بر بازگشت هرچه زودتر به دانشگاه ها مي باشد. همچنان اولويت دانشگاه هاي استراليا  رفاه و امنيت دانشجويان است ، و من براي مقاومت همه ي دانشجويان و كاركنان در شرايط موجود با وجود چالش هاي پاندمي كرونا احترام زيادي قائل هستم".

 

براي ديدن اين مقاله در وب سابت اصلي مي توانيد به اينجا (https://www.universitiesaustralia.edu.au/media-item/australian-campus-lifestyle-favoured-by-international-students/ ) و براي ديدن نظر سنجي سال 2020 به اينجا (https://www.qilt.edu.au/docs/default-source/default-document-library/2020-ses-international-report.pdf?sfvrsn=c228dcc3_0 ) مراجعه نماييد.

 

 منبع :آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۳:۱۷ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

مزايا و معايب زندگي در كانادا

 

مهاجرت به كشوري كاملا جديد و نا آشنا جذابت ترين و پرچالش ترين اتفاق براي هر انساني است  ، مهاجرت به خارج از كشور خواه تحصيلي باشد، كاري و يا فقط براي شروعي تازه مي تواند قدمي بسيار بزرگ باشد. كانادا به عنوان يكي از محبوب ترين مقاصد مهاجرت در جهان به دليل محيط امن و اقتصاد با ثبات، نيز از جمله كشورهاي پرچالش كه داراي مزايا و معايبي است مي باشد.  اكثريت افراد توافق دارند كه مزاياي زندگي در كانادا از معايب آن بسيار بيشتر است. برخي از مزايا و معايبي بدين شرح است :

 

مزايا:

  • كانادا با چهار فصل مجزا: تابستان، پاييز، زمستان و بهاربه زندگي در كانادا معناي زندگي در چهار فصل را هديه مي دهد. تابستان هاي به شدت گرم ولي آفتابي و زيبا ، پاييز با برگ هاي تغيير رنگ يافته و زيباي درختان ولي در كنار بادهاي سرد ، زمستان به شدت سرد ولي در كنار لذت ورزش هاي زمستاني و برف زيبا ، بهار باراني ، همجوار با گل باران شدن طبيعت و همراه با برگزاري  فستيوال هايي در نقاط مختلف كانادا .

 

  • مناظر طبيعي خيره كننده: منابع و مناظر طبيعي، كانادا را به سخاوتمند ترين كشورهاي جهان تبديل كرده است. از منابع طبيعي آن مي توان پارك هاي طبيعي، كوهستان هاي صخره اي ، درياچه هاي متعدد را نام برد. كانادا با داشتن شهرهايي مانند تورنتو با فضاهاي شهري آيكانيك و همچنين شهرهاي كوچك كه هنوز بافت محلي و قديمي خود را حفظ كرده اند به روياي اينستاگرامر ها تبديل گشته است ! با هر سليقه اي در انتخاب محل زندگي ، مي توانيد در كانادا زندگي كنيد و لذت ببريد . در حيات وحش قابل تحسين راكن ، سنجاب ،روباه  ، گوزن ، موش و در مناطق شمالي كانادا خرس قطبي، گراز دريايي و روباه قطبي  ، گره خورده با زندگي شهري در حال زيست هستند.

 

  • خدمات درماني جهاني: زندگي در كانادا با وجود رايگان بودن مراجعه به اورژانس ، ويزيت پزشك و برخي از آزمايشات به عنوان بهترين مكان براي دسترسي به سيستم هاي بهداشت و خدمات درمان در جهان مي باشد . دندانپزشكي، چشم پزشكي، روان درماني، نسخه هاي درماني و عمل هاي جراحي انتخابي، تحت پوشش سيستم بهداشتي جهاني كانادا نيستند اما اكثر كارفرمايان با ارائه  طرح هاي خدمات درماني  باعث كاهش  هزينه هاي درماني مي شوند .

 

  • اقتصاد شكوفا: بخش هاي صنعتي گسترده و صنايع اصلي خدمات، نفت و كشاورزي ، كانادا را به دهمين اقتصاد برتر دنيا تبديل كرده و اين كشور داراي گزينه هاي شغلي زيادي است.

 

 

  • تحصيل رايگان تا پيش از دانشگاه : بهره مندي دانش آموزان از تحصيل رايگان و با كيفيت عالي برخلاف كشورهايي مانند امريكا، مدارس خصوصي و دولتي با يكديگر تفاوتي ندارند و مدارس مذهبي به جز مدارس كاتوليك در كانادا فعاليت نمي كنند.

 

  • جامعه ي چند فرهنگي و پذيراي مهاجران: دليلي كه موجب مي شود كه مهاجران در بدو ورود به كانادا احساس راحتي بيشتري داشته باشند اين است كه به دليل كمبود نيروي متخصص در بسياري از صنايع با آغوش باز پذيراي مهاجران است و باعث ايجاد جوامعي چند فرهنگي در اين كشور شده كه مشتاق تعامل و برقراري ارتباط هستند.

 

  • بازار كار خوب: كانادا بر خلاف بسياري از ملت هاي غربي كه داراي ركود اقتصادي و نرخ استخدام پايين و قوانين شديدتر براي مهاجران هستند ، از رويكرد مثبت نسبت به مهاجران داراي مهارت و تجربه ي كافي برخوردار است و از آن ها استقبال مي كند.

 

  • امنيت در كانادا: با وجود حرفه اي بودن پليس و پايين بودن نرخ جرم در كانادا ، اين كشور شهرتي جهاني در امنيت بالا، دارد و مهاجران به اين كشور دغدغه اي از اين لحاظ ندارند.

 

معايب:

  • زمستان كانادا: از جمله بهترين شهرها براي زندگي در زمستان در كانادا ونكووراست كه به ندرت برف مي بارد و دماي متوسط حدود 5- دارد و سپس تورنتومي باشد . اما در شهرهايي مانند مونترال گاهي بيش از ارتفاع ماشين ها برف مي بارد . در كلگري حتي در ماه آگوست هم شاهد بارش برف هستيم . در برخي نقاط كانادا مانند Nova Scotia قطعي برق هاي ناشي از بارش برف سنگين را داريم. بنابراين اگربه  تحصيل و زندگي در اين كشور علاقه داريد لباس گرم مناسب را از ياد نبريد.

 

  • هزينه ي بالاي بليط هواپيما : به دليل نداشتن تخفيف خطوط هوايي كانادا ، در صورتي كه اهل سفر كردن باشيد، پرواز ها بسيار گران هستند. پرواز 2 ساعته از تورنتو به هاليفاكس حدود 400 دلار كانادا هزينه دارد.

 

  • انتظار طولاني براي درمان : پزشكان در كانادا از جانب دولت حقوق مي گيرند و درآمد آن ها به نسبت پزشكان در آمريكا پايين تر است بسياري از آن ها براي درآمد بيشتر به امريكا مهاجرت مي كنند و يا به دليل همين درآمد كمتر، ساعات كمتري كار كرده و داراي انگيزه براي اضافه كاري نمي باشند به همين خاطر زندگي در كانادا مي تواند به معناي انتظار زياد در مطب ها باشد. بنابراين تعداد پزشكان در كانادا براي تقاضاي موجود در اين كشور، كافي نيست. متاسفانه طولاني بودن زمان انتظار براي عمل هاي جراحي و همچنين انتظار براي تست هاي MRI و CAT Scan كه اورژانسي نباشد هم ممكن است ماه ها طول بكشد و افراد با استطاعت مالي مي توانند به كلينيك هاي خصوصي مراجعه و از خدمات درماني زودتري بهره مند شوند.

 

  • دولت بزرگ: كانادا با قوانين و مقررات دولتي بسيار زيادي ، حتي در موارد كوچكي مانند ميزان چربي ترنس مجاز در غذاهاي رستوران ها باعث شده است بسياري از افراد با عدم پذيرش و اذعان داشتن زياد بودن قوانين و تمايل به كمتر شدن دخالت دولت از سمت برخي از مهاجران روبرو شود.

 

منبع : آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۵:۴۳ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

همه چيز در مورد آزمون آيلتس (IELTS)

 

آزمون آيلتس يا International Language Testing System براي كمك به افرادي كه قصد كار، تحصيل يا مهاجرت به كشورهايي همچون استراليا، كانادا، نيوزيلند، بريتانيا و امريكا را دارند طراحي شده است و زبان اصلي آن انگليسي است. در طول آزمون IELTS  توانايي شما در شنيدن، خواندن، نوشتن و صحبت كردن به زبان انگليسي  مورد بررسي قرار مي گيرد و به آن ها بين 1 تا 9 نمره اي اختصاص داده ميشود . اين آزمون به طور مشترك تحت مالكيت British Council، IDP، IELTS Australia و Cambridge Assessment English است.

 

چرا در آزمون آيلتس شركت كنيم؟

آزمون IELTS  به عنوان محبوب ترين آزمون، از سوي 11 هزار كارفرما، دانشگاه، مدرسه و مسئولين مهاجرت ، از جمله 3400 موسسه در آمريكا، داراي اعتبار مي باشد. كساني كه به دنبال تحصيل و يا كار در يك كشور انگليسي زبان هستند قطعا نياز دارند تا به زبان آن كشور مسلط باشد و با هماهنگي بيشتر، ارتباط موثرتري را ايجاد نمايند. در سراسر جهان 379 ميليون نفر به زبان انگليسي صحبت مي كنند و از نظر تعداد افرادي كه به زبان مشتركي صحبت مي كنند، زبان انگليسي در رتبه ي سوم در جهان قرار دارد. 

 

مقياس نمرات آزمون آيلتس

نمره

سطح

توضيحات

9

متخصص

درك كامل

8

بسيار خوب

شركت كننده تسلط كاربردي كاملي بر زبان داشته و تنها ايراد هاي اندكي در كاربرد اين زبان دارد. ممكن است در موقعيت هاي نا آشنا برخي نكات را متوجه نشود اما مي تواند از پس مباحث پيچيده و با جزئيات فراوان برآيد.

7

خوب

شركت كننده تسلطي كاربردي بر زبان دارد و در برخي موقعيت ها ايراد ها و استفاده هاي ناصحيح اندكي از زبان انگليسي دارد. معمولا از پس مباحث پيچيده برآمده و جزئيات را متوجه مي شود.

6

شايسته

شركت كننده تسلط موثري بر زبان داشته و برداشت هاي اشتباه، استفاده ي ناصحيح و ايرادات اندكي دارد. مي تواند مباحث نسبتا پيچيده را درك كند، خصوصا در موقعيت هاي آشنا.

5

متوسط

شركت كننده نسبتا بر زيان مسلط است و در اكثر موقعيت ها، مفهوم كلي را درك مي كند اما احتمال دارد اشتباهات زيادي در استفاده از اين زبان نمايند. احتمالا قادر به برقراري ارتباطات اصلي خواهند بود.

4

محدود

صلاحيت شركت كننده محدود به موقعيت هاي آشنا است. دائما در درك و بيان دچار مشكل مي شوند. قادر به استفاده ي پيچيده از اين زبان نيستند.

3

بسيار محدود

شركت كننده تنها معاني كلي را در موقعيت هاي آشنا متوجه مي شود. در برقراري ارتباط مكث ها و مشكلات متعدد به وجود مي آيد.

2

غير قابل قبول

شركت كننده مشكلات فراواني در درك گفتار و نوشتار انگليسي دارد.

1

مردود

شركت كننده هيچ توانايي اي براي استفاده از زبان انگليسي ندارد مگر چند واژه ي ساده.

0

در آزمون شركت نكرده

شركت كننده به سوالات پاسخ نداده است.

 

چه نمره ي آيلتسي مورد نياز است؟

درك بيشتر شما از زبان انگليسي و توانايي بالاي برقراري ارتباط باعث ميشود  نمره ي آيلتس شما بالاتر باشد،  هر دانشگاه، كارفرما، موسسه يا قانون مهاجرتي نمره ي آيلتس مشخصي  دارد  و شما بايد بنابر آنچه قصد داريد در كشور مقصد انجام دهيد نمره ي مورد نياز خود را مشخص نماييد . براي اطلاع از نمره ي آيلتس مورد نياز براي هر موقعيت به آدرس www.ielts.org/about-ielts/who-accepts-ielts-scores مراجعه نماييد.

 

آيلتس براي تحصيل

هر ياله بيش از 3.7 ميليون دانشجو و دانش آموز مهاجر براي تحصيل از كشور خود خارج مي شود . تحصيل در كشورهاي انگليسي زبان براي شما فرصتهاي زيادي همچون كار كردن در حيطه ي خاصي تخصص يافته  پس از پايان تحصيلات را فراهم مي آورد و همانطور كه گفته شد، بيش از 11 هزار موسسه در سراسر جهان آيلتس را به رسميت مي شناسند پس اهميت اين آزمون كاملا مشهود است . حتي برخي از دانشگاه ها در كشورهاي غير انگليسي زبان نيز در صورت ارائه رشته اي به زبان انگليسي از متقاضيان  خواهان نتيجه ي آزمون آيلتس مي شوند.

  • آيلتس آكادميك:افرادي كه مي خواهند در يك دانشگاه يا محيط انگليسي زبان تحصيل نمايند و يا براي رجيستريشن رشته ها و تخصص هاي مختلف ميتوانند از آزمون آيلتس آكادميك استفاده كرده و همچنين مي توانند نتيجه ي آزمون آيتس را به صورت رايگان به 5 سازمان ارسال نمايند بايد در نظر بگيريد كه ارسال نتيجه ي آزمون به سازمان هاي بيشتر در صورتي است كه مبلغي را پرداخت نماييد. تا زمان معتبر بودن نتايح ارسال انجام مي گيرد .

 

  • آيلتس جنرال: اين آزمون به بررسي مهارت هاي زبان انگليسي كه به طور روزمره استفاده مي شود و در محيط كاري و جامعه به آن نياز خواهيد داشت ميپردازد و براي مهاجرت به استراليا، كانادا، نيوزيلند و بريتانيا و همچنين براي مدارس يا كالج هايي كه مدرك دانشگاهي ارائه نمي دهند مناسب مي باشد.

 

آيلتس براي مهاجرت

آيلتس به عنوان تاييد صلاحيت شما در استفاده و تسلط بر زبان انگليسي براي تحصيل، كار و مهاجرت در استراليا، كانادا، نيوزيلندو بريتانيا مورد پذيرش است. هر كشوري نيازمندي هاي نمره ي IELTS مخصوص به خود را دارد كه در زير آن ها را ليست كرده ايم.

  • استراليا: آزمون آيلتس از جانب دپارتمان Home Affairs استراليا براي تعداد زيادي از طبقه بندي هاي ويزا ،  براي اخذ اقامت دائم استراليا ، و براي سازمان هاي حرفه اي و اعتبار بخشي  مورد پذيرش مي باشد و حداقل نمره ي آيلتس براي مهاجرت به استراليا 6 است. براي كسب اطلاعات بيشتر به ielts.org/about-ielts/ielts-for-migration/australia مراجعه نماييد.

 

  • كانادا: در كانادا در صورتي از شما مدركي دال بر صلاحيت زيان انگليسي خواسته ميشود كه بخواهيد براي ويزاي كار، كسب اعتبار حرفه اي يا اخذ اقامت دائم در كانادا اپلاي نماييد، به دليل متفاوت بودن ميزان نمره آزمون براي اطلاع از حداقل نمره ي مورد نياز با سازمان مرتبط تماس گرفته و براي كسب اطلاعات بيشتر به ielts.org/about-ielts/ielts-for-migration/canada مراجعه نماييد.

 

  • نيوزيلند: اداره ي مهاجرت نيوزيلند براي ويزاهايي از جمله Skilled Migrant، سرمايه گذاري و كارآفريني، اقامت از طريق كار و طبقه بندي والدين به عنوان مدرك صلاحيت زبان انگليسي خواستار مدرك آيلتس خواهد شد . حداقل نمره ي آيلتس مورد نياز براي مهاجرت به نيوزيلند 6.5 است. براي اطلاعات بيشتر به ielts.org/about-ielts/ielts-for-migration/new-zealand مراجعه نماييد.

 

  • بريتانيا: براي افرادي كه قصد  اقامت دائم در بريتانيا دارند مدرك تسلط به زبان انگليسي براي اپلاي نمودن در خواست خواهد شد. حداقل نمره ي مورد نياز براي مهاجرت به بريتانيا از 4 تا 7 است. براي كسب اطلاعات بيشتر به ielts.org/about-ielts/ielts-for-migration/united-kingdom مراجعه نماييد.

 

توصيه هاي روز آزمون

در روز آزمون شما بايد:

  • براي گذراندن تمام مراحل امنيتي و داشتن زمان لازم جهت مستقر شدن بايد زودتر به محل آزمون برسيد.

 

  • مدرك شناسايي خود كه در فرم اپليكيشن ارائه داده ايد (پاسپورت معتبر / كارت ملي) را به همراه داشته باشيد.

 

  • براي عملكرد بهتر تلاش كنيد آرامش خود را حفظ نماييد .

 

  • به دستورالعمل هاي ناظر آزمون به دقت توجه نماييد در صورت نشنيدن با بلند كردن دست از ناظران كمك بگيريد.

 

  • در صورت بروز هر گونه مشكلي مثل بيماري كه باعث اختلال در عملكردتان ميشود بايد ناظر را در جريان بگذاريد.

 

دقت داشته باشيد:

  • تقلب ، كپي كردن كار شخص ديگر و اختلال در روند  آزمون ممنوع است.
  • استفاده از ديكشنري، پيجر، Spell-Checker، دستگاه ضبط صدا يا تلفن موبايل تخلف مي باشد.
  • انبايد حين آزمون به شخصي چيزي داده يا از او بگيريد.
  • ناظر آزمون نمي تواند در مورد هيچكدام از سوالات آزمون به شما كمك كند.
  • بعد از آغاز آزمون ، صحبت كردن با شركت كننده ي ديگر ممنون مي باشد.
  • خوردن يا استعمال دخانيات در اتاق آزمون تخلف مي باشد.
  • در صورت باز نشر قسمتي از آزمون نتيجه ي آزمون شما تعليق و پيگرد قانوني دارد.
  • خروج اقلام مرتبط با آزمون از جمله برگه هاي آزمون، پاسخنامه ها يا هر مورد ديگري تخلف است .
  • بدون اجازه ي ناظر اتاق آزمون را ترك نكنيد.

در صورت نقض هركدام  از اين قوانين ،  نتيجه ي آزمون شما تعليق  و به موسسه يا فردي كه براي دريافت نتيجه ي آزمون معرفي كرده ايد، اطلاع رساني مي شود.

 

منبع : آريا گروپ


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۲:۴۳ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]

مزايا و معايب زندگي در نيوزيلند

 

نيوزيلند با وجود جزايا و معايبش مقصدي محبوب براي گردشگران و مهاجران  مي باشد. براي آماده سازي زمينه شناخت كساني كه قصد مهاجرت به اين مقصد جذاب را دارند در اين جا ليستي از مزايا و معايب زندگي در نيوزيلند را ارائه ميدهيم تا براي تصميم گيري با توجه به شخصيت و علايق و اولويت هاي خود به شما كمك كرده باشيم.

 

محيط زيست و آب و هوا در نيوزيلند

  • مزيت: مناظر طبيعي بي بديل، بي شمار هستند.

نيوزيلند با وجود كوچك بودن ، از نظر طيف مناظر طبيعي، جنگل ها گرفته تا يخچال هاي طبيعي، كوهستان ها، بيابان ها، دشت ها و سواحل يكي از زيبا ترين كشورهاي جهان مي باشد .

  • مزيت: آب و هواي عالي

آب و هواي نيوزيلند نه گرم است نه سرد بلكه بسيار معتدل مي باشد و البته آفتاب بيشتر از باران در نيوزيلند به چشم ميخورد ، زمستان ها در جزيره ي شمالي نسبتا گرم و در جزيره ي جنوبي سرشار از برف است. در نيوزيلند  ميتوان همزمان هم در ساحل شنا كند و هم در كوهستان اسكي بازي نمود و هر دو هواي دلنشين را در يك روز تجربه كرد.

  • عيب: پشه و حشرات زياد

در صورتي كه علاقه به مهاجرت به نيوزيلند داريد بايد آماده تحمل  خارش نيش پشه ها باشيد ! با وجود همراه داشتن پماد هاي دوركننده حشرات  معمولا اولين تابستان را  سخت خواهيد  گذراند.

 عيب: نگراني از بابت سرطان پوست

نيوزيلند  به عنوان يك كشور بسيار آفتابي .متاسفانه ، به دليل  واقع شدن در زير يكي از سوراخ هاي لايه ي اوزون، درگير مقدار بيشتري اشعه ي UV يا فرا بنفش است كه باعث بروز بيشتر سوختگي پوست ، سرطان پوست  و رنگ پريدگي هر چيزي كه در خانه كنار پنجره قرار گيرد، ميشود.

 

امنيت و موقعيت جغرافيايي نيوزيلند

  • مزيت: يكي از امن ترين نقاط دنيا

نيوزيلند در Global Peace Index يا شاخص صلح جهاني به دليل نرخ پايين جرم و جنايت در سال 2020 در رتبه ي دوم قرار گرفت و آزادي مذاهب در آن بسيار مشهود است.

  • عيب: جدا از بقيه ي جهان

نيوزيلند به عنوان يك كشور جزيره اي كوچك در ته جهان  واقع شده است!  اگر نيوزيلندي ها قصد سفر به كشور ديگري غير از استراليا يا جزيره هاي اقيانوس آرام داشته باشند بايد پرواز هاي بسيار طولاني مدت  و گراني را تجربه كنند . همچنين با وجود اين فاصله با  افزايش قيمت كالاهاي وارداتي نيز  رو به رو خواهيد بود .

 

سبك زندگي در نيوزيلند

  • مزيت: زندگي را آسان گرفتن

نيوزيلند هم از نظر زندگي و هم از لحاظ آموزشي شهري است آسان و با پايين بودن انتظارات مردمانش براي افرادي كه زندگي را آسان مي گيرند جاي بسيار مناسبي است.

مزيت: خلوت بودن

كم جمعيت بودن نيوزيلند در مقايسه با بريتانيا  كه مساحت كمتري هم دارد  كاملا مشهود است و تنها 4.9 ميليون نفر در آن زندگي مي كنند و آن را در سواحل آرام و آسان بودن زيست در اين كشور ميتوان يافت و فقط در  اكلند  بايد نگران ترافيك باشيد.

  • مزيت: غذاي خوب

در نيوزيلند غذاي دريايي، بره ، پنيرهايي با كيفيت جهاني، غذاهاي آسيايي خوشمزه و همچنين بهترين خوراكي هاي اروپايي به  وفور يافت مي شود. در برخي نقاط اين كشور، يافتن يك رستوران بد بسيار دشوار است!

عيب: زندگي در نيوزيلند مي تواند بيش از حد آرام باشد

نيوزيلند با خيابان هاي شلوغ شهرهاي بريتانيا و امريكا كه داراي تفريحات خارج از خانه و شهري هستند به خاطر  زندگي آرام ، قابل مقايسه نيست.  ممكن است دانشجويان و جوانان به دنبال گذراندن اوقات فراغت خود در فضايي غير از  اين باشند.

 

جمعيت نيوزيلند

  • مزيت: مردم بسيار صميمي

آسان گرفتن در سبك زندگي نيوزيلندي ها باعث شده است تا به خونگرم بودن و رفتار دوستانه مردمانش معروف شود.

 

مزيت: چند فرهنگي بودن

نيوزيلند جامعه اي متشكل از مهاجراني نظير اروپايي ها، آسيايي ها و جزيره هاي اقيانوس آرام است. حتي ساكنان بومي آن يعني مائوري ها، تنها حدود 800 سال است كه در اين كشور سكونت دارند و با وجود اثرات استعمار كه همچنان نيوزيلند  از آن رنج مي برد، نژاد پرستي در اين كشور در حداقل خود وجود دارد و چند فرهنگي در آن مشاهده مي شوند.

  • عيب: مردم از سندروم Tall Poppy رنج مي برند!

سندرومTall Poppy اصطلاحي است براي  افرادي كه با بيش از اندازه پيشرفت كردنشان پر مدعا شده و  از سوي ديگران سرزنش يا طرد مي شوند ولي نيوزيلندي هاي متواضع به خاطر تنفر از خودنمايي و فرار از متمايز نشان دادن خود از لحاظ آكادميك از سايرين  سعي بر  همرنگ شدن و  كم هوش تر و پايين تر جلوه دادن خود مقابل ديگران هستند.

 

هزينه ي زندگي در نيوزيلند

  • مزيت: يكي از كم فساد ترين كشور هاي جهان

نيوزيلند در كنار دانمارك در Corruption Perception Index يا شاخص فساد در سال 2020، رتبه ي اول را كسب كرد. كوچك و ناچيز بودن برخي از رسوايي هاي سياسي اين كشور  در مقايسه با كشورهاي ديگر ، خنده دار است.

عيب: بالا بودن هزينه هاي دندان پزشكي

دندانپزشكي به دليل متمايز بودنش با ساير شاخه هاي درماني در نيوزيلند ، شامل كمك هزينه در نظر گرفته شده درماني نمي شود ولي با اين وجود براي افراد زير 18 سال رايگان است، اما هم هزينه ي ويزيت دكتر و هم هزينه هاي درماني دندانپزشكي براي بزرگسالان بسيار بالا است. به همين دليل، نيوزيلندي ها به صورت منظم به دندانپزشكي مراجعه نمي كنند.

  • عيب: هزينه ي بالاي مسكن در اكلند

اكلند به عنوان  بزرگترين شهر نيوزيلند داراي نيمي از جمعيت اين كشور است و تنها شهري است كه در آن شغلي يافت مي شود و در نتيجه تنها جايي است كه همه ي مهاجران به نيوزيلند به آن جا مي روند و با اين اوصاف دچار بحران مسكن  و بالا بودن نرخ اجاره بها مي باشد. با همه ي اين ها، در خارج از اكلند، با وجود بالا بودن هزينه ي مسكن باز هم محلي براي اجاره ي مناسب پيدا مي شود.

 

فرصت هاي كاري در نيوزيلند

  • مزيت: موقعيت هاي شغلي برابر هستند

نگرش جامعه در  نيوزيلند موافق با برابري و بي ارتباط بودن ثروت با ارزش هاي انساني است و صحبت از "كلاس" وجود ندارد و نادر است كه ايده هايي مانند تحت تاثير قرار دادن سايرين از طريق نوع پوشش در جامعه اي اين چنين ساده يافت شود. با اينكه فاصله ي درآمدي از دهه ي 1980 به بعد بيشتر شد ولي ديدگاه مردم تغيير نكرده است.

  • عيب: در نيوزيلند فرصت هاي كاري محدودي وجود دارد

به دليل جمعيت كم در نيوزيلند ، براي برخي از مشاغل با زمينه هاي خاص همچون هنرمندان و كساني كه روياي بلند پروازانه اي دارند  فرصت هاي شغلي اندكي وجود دارد و  اين افراد پس از پايان تحصيلات خود ممكن است  ، اين كشور  را ترك كنند.

 منبع : آريا گروپ

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۸:۳۶ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی