Aryagroup
Aryagroup

حساب بانكي در كانادا براي دانشجويان بين المللي

 

اگر  قصد داريد براي سفر و تحصيل به كانادا برويد قطعا فكر كردن و برنامه ريزي براي افتتاح حساب بانكي يكي از مهم ترين كارهايي است كه بايد انجام دهيد. ميتوانيد با گرفتن مشاوره از بانك هاي كانادايي كه براي دانشجويان طرح هاي ويژه و بسيار خوبي دارند در مورد مديريت مالي و بودجه بندي خود آينده نگري كنيد.

مراحل زير مي توانند به شما در افتتاح حساب بانكي در كانادا كمك نمايند.

 

  1. يك بانك را انتخاب كنيد

بهترين راه براي كم كردن گزينه ها از ميان بانك هاي بسيار موجود در كانادا،  در نظر گرفتن خدمات ويژه اي است كه بانك هاي مختلف براي دانشجويان ارائه مي كنند. اكثر حساب هاي بانكي در كانادا با در نظر گرفتن خدماتي مانند سيستم هاي امتيازي يا تخفيفات در حساب هاي سپرده ، براي دانشجويان هزينه ي ماهانه را حذف كرده اند.

تلاش كنيد كه  بانك متخب شما  در محوطه ي دانشگاه يا نزديكي محل زندگيتان داراي دستگاه  ATM باشد زيرا كه در كانادا در هر بار استفاده از دستگاه ATM از بانكي كه حساب شما متعلق به آن نيست، هزينه اي براي تراكنش از شما كسر مي شود.

نكته ي بعدي خدماتي است كه بانك ها به عنوان تخفيف يا جايزه بر مبناي رشته و مقطع تحصيلي شما در افتتاح حساب لحاظ ميكنند ، است كه بايد ببينيد كدام يك از اين ها براي شما جذاب تر هستند. يا بيشتر مورد استفاده ي شما قرار ميگيرند. در نظر داشته باشيد كه در اين تخفيفات واجد شرايط هستيد يا خير.

با توجه به نيازتان به يكي از دو گزينه 'كارت اعتباري و حساب پس انداز '  اقدام به افتتاح حساب نماييد . در صورتي كه هر دو را مي خواهيد، بايد به ارائه خدمات بانك ها در هر دومورد توجه نماييد .

 

  1. يك حساب را انتخاب كنيد

دو  حساب بانكي موجود در كانادا : حساب جاري و حساب پس انداز است .

  • حساب جاري: اكثر دانشجويان بين المللي در كانادا براي پرداختن هزينه هاي جاري زندگيشان به يك حساب جاري نياز دارند و با افتتاح اين نوع حساب مي توانند هر زماني كه خواستند در اين حساب پول گذاشته يا از آن برداشت نمايند.

زماني كه يك حساب جاري باز مي كنيد، يك دسته چك و يك كارت دبيت Debit Card  و همچنين ممكن است بتوانيد يك كارت اعتباري Credit Card نيز دريافت نماييد. در انتها تفاوت Debit Card  و Credit Card را خواهيم گفت.

 

  • حساب پس انداز: با افتتاح اين حساب مي توانيد در زمان طولاني پول خود را ذخيره نماييد. دانشجوياني به اين حساب فكر ميكنند كه به كار در حين تحصيل مي پردازند يا مي خواهند براي سفر يا موارد اورژانسي پولي پس انداز نمايند.
  1. تفكيك حساب هاي بانكي

با مطالعه جدول زير ميتوانيد به تحقيق و جستجو در مورد برخي از مناسبترين حساب ها ، بانك هاي اصلي كانادا و خدماتي كه به دانشجويان ارائه مي دهند بپردازيد.

بانك

نام حساب

هزينه ي ماهانه

خدمات

BMO

Student bank account

  رايگانPlus Plan:

Premium Plan  : هزينه هاي ماهانه تخفيف دار

محاسبه گر بودجه ي دانشجويان، بانكداري سيار، هشدار هاي BMO، جايزه ي 70 دلاري در زمان افتتاح حساب، امتيازاتي براي دانشجويان پزشكي و دندان پزشكي

CIBC

CIBC Smart for Students 

رايگان

دريافت 60 دلار در زمان افتتاح يك حساب جديد بر اساس معيار هاي مشخص، تراكنش نامحدود، پس انداز اضافه براي فارغ التحصيلان، هزاران شعبه و دستگاه ATM، حساب هاي بانكي ويژه براي دانشجويان پزشكي و دندان پزشكي

RBC

RBC Student Banking

رايگان

دريافت 60 دلار در زمان افتتاح يك حساب جديد بر اساس معيار هاي مشخص، دريافت تخفيف در كارت هاي اعتباري RBC Royal، عدم نياز به حداقل موجودي

Scotiabank

Student Banking Advantage Plan

رايگان

تراكنش نامحدود، دريافت جوايز در تراكنش هاي پرداختي (Debit)، جوايز SCENE، جوايز Scotia، بانكداري سيار و آنلاين، 60 دلار پرداخت در زمان افتتاح حساب بانكي جديد

TD Bank

TD Student Chequing Account

رايگان

25 تراكنش در هر ماه، بانكداري سيار و آنلاين، 75 دلار جايزه (Bonus)، عدم نياز به حداقل موجودي

HSBC

HSBC Canada Newcomers Programme

رايگان

جوايز نقدي مختلف براي انتقال پول به خارج از كشور، افتتاح حساب بانكي، پرداخت قبوض و غيره؛ برداشت رايگان از ATM در كانادا

National Bank

Student Bank Account

رايگان

تخفيف هايي بر اساس رشته ي تحصيلي، كارت هاي اعتباري و يك لاين شخصي اعتباري، تا 100 دلار هزينه ي افتتاح حساب

 

بانك هاي كوچك تر و بانك هاي محلي نيز وجود دارند مانند Canadian Western Bank و Laurentian Bank. تعدادي از بانك ها نيز فقط به صورت آنلاين ارائه دهنده حساب هاي بانكي دانشجويي هستند،  مانند Tangerine و Simplii Finance. با اين شرايط لازم است در مورد  نزديكترين بانك به محل دانشگاه و خدماتشان تحقيق نماييد.

  1. چگونه حساب بانكي باز كنيم

بهتر است به منظور جلوگيري از پيچيدگي هاي احتمالي ، بين افتتاح حساب به صورت حضوري و تلفني ، افتتاح حساب به صورت حضوري و شخصي را انتخاب نماييد.

زماني كه براي افتتاح حساب به بانك مراجعه مي كنيد، مدارك زير را نياز خواهيد داشت:

مدارك لازم براي افتتاح حساب در كانادا

براي افتتاح حساب دو نوع از مدارك شناسايي را از بين مدارك زير نياز خواهيد داشت:

  • پاسپورت
  • نامه ي پذيرش
  • مجوز تحصيل
  • مجوز موقت (IMM Form 1442, 1208,1102)
  • گواهينامه ي رانندگي كانادايي يا امريكايي
  • كارت شناسايي دولت كانادا
  • تراول چك

قبل از رفتن به بانك ، مداركتان را با بانك مورد نظر مطابقت دهيد زيرا ممكن است اندكي مدارك در بين بانك هاي مختلف با هم تفاوت داشته باشند.

 

تفاوت Debit Card و Credit Card

دو روش پرداخت بدون نياز به پول نقد و با دسته چك ، دبيت كارت و كرديت كارت مي باشند كه هردو تقريبا در مكان هاي مشابهي قابل قبول است. اما تفاوت هاي اساسي در محلي است كه پول از آن مي آيد و هزينه هايي كه در پي دارد.

اين تفاوت ها بدين شرح است:

دبيت كارت از حساب هاي جاري مي آيند، كرديت كارت ها خريد هاي شما را با استفاده از يك لاين اعتباري، شارژ مي كنند. با دبيت كارت، شما از بودجه ي خودتان خرج مي كنيد، اما با كرديت كارت شما در واقع پولي را قرض مي كنيد و  نهايتا پرداخت آن با (احتمالا سود آن ) به صادر كننده ي  مي باشد.

 

دبيت كارت Debit Card

  • مزايا:

با توجه به انباشته شدن سود در  دبيت كارت ، شما درگير بدهي  بدهي نخواهيد شد . همچنين در استفاده از دبيت كارت ،با حذف سودي كه با استفاده از كرديت كارت بايد پرداخت كنيد، روبرو خواهيد شد.

  • معايب:

در استفاده از دبيت كارت شما  توانايي خرج كردن بيش از موجودي حساب خود را نداريد  پس بايد حساب موجودي بانكي  خود را به طور دقيق هميشه مورد نظارت  قرار دهيد. همچنين با استفاده از دبيت كارت نمي توانيد امتياز اعتباري در بانك خود را افزايش دهيد.

 

كرديت كارت Credit Card

  • مزايا:

بسياري از كرديت كارت ها براي استفاده شدن، جوايزي همچون امتيازاتي براي تخفيفات فروشگاهي يا سفر، را در نظر دارند و تقريبا در همه كشورهاي ديگر  مورد استفاده هستند.

همچنين در زماني كه اتفاقاتي مانند از دست دادن شغل، بيماري و يا تعمير ماشين مي افتند، مي توانيد روي اين كارت حساب كنيد. حتي براي پرداخت قبوض ميتواند استفاده شده و بعد به صورت ماهانه آن را از موجودي خود پرداخت  نماييد و با افزايش امتياز شانس خود را براي دريافت جايزه افزايش و نرخ بهره ي بدهي را كاهش دهيد، كه در مواردي همچون رهن خانه يا وام ها و حساب هاي كارت اعتباري جديد، مورد استفاده و سودمند خواهد بود.

 

  • معايب:

با پرداخت نكردن سود مبلغ موجود در كارت اعتباري يا همان كرديت كارت به صورت ماهانه شما را با بدهي مواجه خواهيد شد.

 اين كارت ها موجب آسان شدن خرج كردن پولي كه در واقع نداريد مي شود و ممكن است باعث از دست دادن حساب دخل و خرجتان شود و به راحتي قرض بسيار سنگيني براي شما رقم زده مي شود و موعد پرداخت ها را فراموش و امتياز اعتباري شما آسيب ميبيند.

با وجود از دست دادن و فراموش كردن موعد پرداختي ممكن است لازم باشد مبلغي را به عنوان جريمه ي ديركرد متقبل شويد و به طبع آن شامل پرداخت سودي كه به آن تعلق مي گيرد، نيز قرار خواهيد گرفت و به اعتبارتان صدمه خواهد زد.

بنابراين براي انتخاب درستتر در زمان تصميم گيري در مورد نوع كارت، بهتر است هزينه ها، مزايا و معايب هر دو را به خوبي مورد بررسي و تحقيق قرار دهيد.

منبع: آريا

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۴:۴۹ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی