Aryagroup
Aryagroup

مزايا و معايب زندگي در كانادا

 

مهاجرت به كشوري كاملا جديد و نا آشنا جذابت ترين و پرچالش ترين اتفاق براي هر انساني است  ، مهاجرت به خارج از كشور خواه تحصيلي باشد، كاري و يا فقط براي شروعي تازه مي تواند قدمي بسيار بزرگ باشد. كانادا به عنوان يكي از محبوب ترين مقاصد مهاجرت در جهان به دليل محيط امن و اقتصاد با ثبات، نيز از جمله كشورهاي پرچالش كه داراي مزايا و معايبي است مي باشد.  اكثريت افراد توافق دارند كه مزاياي زندگي در كانادا از معايب آن بسيار بيشتر است. برخي از مزايا و معايبي بدين شرح است :

 

مزايا:

  • كانادا با چهار فصل مجزا: تابستان، پاييز، زمستان و بهاربه زندگي در كانادا معناي زندگي در چهار فصل را هديه مي دهد. تابستان هاي به شدت گرم ولي آفتابي و زيبا ، پاييز با برگ هاي تغيير رنگ يافته و زيباي درختان ولي در كنار بادهاي سرد ، زمستان به شدت سرد ولي در كنار لذت ورزش هاي زمستاني و برف زيبا ، بهار باراني ، همجوار با گل باران شدن طبيعت و همراه با برگزاري  فستيوال هايي در نقاط مختلف كانادا .

 

  • مناظر طبيعي خيره كننده: منابع و مناظر طبيعي، كانادا را به سخاوتمند ترين كشورهاي جهان تبديل كرده است. از منابع طبيعي آن مي توان پارك هاي طبيعي، كوهستان هاي صخره اي ، درياچه هاي متعدد را نام برد. كانادا با داشتن شهرهايي مانند تورنتو با فضاهاي شهري آيكانيك و همچنين شهرهاي كوچك كه هنوز بافت محلي و قديمي خود را حفظ كرده اند به روياي اينستاگرامر ها تبديل گشته است ! با هر سليقه اي در انتخاب محل زندگي ، مي توانيد در كانادا زندگي كنيد و لذت ببريد . در حيات وحش قابل تحسين راكن ، سنجاب ،روباه  ، گوزن ، موش و در مناطق شمالي كانادا خرس قطبي، گراز دريايي و روباه قطبي  ، گره خورده با زندگي شهري در حال زيست هستند.

 

  • خدمات درماني جهاني: زندگي در كانادا با وجود رايگان بودن مراجعه به اورژانس ، ويزيت پزشك و برخي از آزمايشات به عنوان بهترين مكان براي دسترسي به سيستم هاي بهداشت و خدمات درمان در جهان مي باشد . دندانپزشكي، چشم پزشكي، روان درماني، نسخه هاي درماني و عمل هاي جراحي انتخابي، تحت پوشش سيستم بهداشتي جهاني كانادا نيستند اما اكثر كارفرمايان با ارائه  طرح هاي خدمات درماني  باعث كاهش  هزينه هاي درماني مي شوند .

 

  • اقتصاد شكوفا: بخش هاي صنعتي گسترده و صنايع اصلي خدمات، نفت و كشاورزي ، كانادا را به دهمين اقتصاد برتر دنيا تبديل كرده و اين كشور داراي گزينه هاي شغلي زيادي است.

 

 

  • تحصيل رايگان تا پيش از دانشگاه : بهره مندي دانش آموزان از تحصيل رايگان و با كيفيت عالي برخلاف كشورهايي مانند امريكا، مدارس خصوصي و دولتي با يكديگر تفاوتي ندارند و مدارس مذهبي به جز مدارس كاتوليك در كانادا فعاليت نمي كنند.

 

  • جامعه ي چند فرهنگي و پذيراي مهاجران: دليلي كه موجب مي شود كه مهاجران در بدو ورود به كانادا احساس راحتي بيشتري داشته باشند اين است كه به دليل كمبود نيروي متخصص در بسياري از صنايع با آغوش باز پذيراي مهاجران است و باعث ايجاد جوامعي چند فرهنگي در اين كشور شده كه مشتاق تعامل و برقراري ارتباط هستند.

 

  • بازار كار خوب: كانادا بر خلاف بسياري از ملت هاي غربي كه داراي ركود اقتصادي و نرخ استخدام پايين و قوانين شديدتر براي مهاجران هستند ، از رويكرد مثبت نسبت به مهاجران داراي مهارت و تجربه ي كافي برخوردار است و از آن ها استقبال مي كند.

 

  • امنيت در كانادا: با وجود حرفه اي بودن پليس و پايين بودن نرخ جرم در كانادا ، اين كشور شهرتي جهاني در امنيت بالا، دارد و مهاجران به اين كشور دغدغه اي از اين لحاظ ندارند.

 

معايب:

  • زمستان كانادا: از جمله بهترين شهرها براي زندگي در زمستان در كانادا ونكووراست كه به ندرت برف مي بارد و دماي متوسط حدود 5- دارد و سپس تورنتومي باشد . اما در شهرهايي مانند مونترال گاهي بيش از ارتفاع ماشين ها برف مي بارد . در كلگري حتي در ماه آگوست هم شاهد بارش برف هستيم . در برخي نقاط كانادا مانند Nova Scotia قطعي برق هاي ناشي از بارش برف سنگين را داريم. بنابراين اگربه  تحصيل و زندگي در اين كشور علاقه داريد لباس گرم مناسب را از ياد نبريد.

 

  • هزينه ي بالاي بليط هواپيما : به دليل نداشتن تخفيف خطوط هوايي كانادا ، در صورتي كه اهل سفر كردن باشيد، پرواز ها بسيار گران هستند. پرواز 2 ساعته از تورنتو به هاليفاكس حدود 400 دلار كانادا هزينه دارد.

 

  • انتظار طولاني براي درمان : پزشكان در كانادا از جانب دولت حقوق مي گيرند و درآمد آن ها به نسبت پزشكان در آمريكا پايين تر است بسياري از آن ها براي درآمد بيشتر به امريكا مهاجرت مي كنند و يا به دليل همين درآمد كمتر، ساعات كمتري كار كرده و داراي انگيزه براي اضافه كاري نمي باشند به همين خاطر زندگي در كانادا مي تواند به معناي انتظار زياد در مطب ها باشد. بنابراين تعداد پزشكان در كانادا براي تقاضاي موجود در اين كشور، كافي نيست. متاسفانه طولاني بودن زمان انتظار براي عمل هاي جراحي و همچنين انتظار براي تست هاي MRI و CAT Scan كه اورژانسي نباشد هم ممكن است ماه ها طول بكشد و افراد با استطاعت مالي مي توانند به كلينيك هاي خصوصي مراجعه و از خدمات درماني زودتري بهره مند شوند.

 

  • دولت بزرگ: كانادا با قوانين و مقررات دولتي بسيار زيادي ، حتي در موارد كوچكي مانند ميزان چربي ترنس مجاز در غذاهاي رستوران ها باعث شده است بسياري از افراد با عدم پذيرش و اذعان داشتن زياد بودن قوانين و تمايل به كمتر شدن دخالت دولت از سمت برخي از مهاجران روبرو شود.

 

منبع : آريا گروپ

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۵:۴۳ ] [ Aryagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی